ADVERTORIAL: Un parlamentar maramureșean ia atitudine Banderolă albă, în semn de protest, la lucrările Parlamentului

CNAIR a publicat pe pagina instituției stadiul proiectelor aflate în implementare la nivel național pe mai multe tronsoane de drum. Din Maramureș figurează deja celebrul DN18, cu porțiunile Baia Mare – Sighetu Marmației și Moisei – Iacobeni (care este împărțit în 3 loturi).

Ambele tronsoane au termen de finlizare 2018, dar, conform raportului Companiei, șansele de a se tăia panglica anul acesta sunt minime. Problema o reprezintă, în primul rând, banii. CNAIR nu are alocați de la buget suficiente fonduri pentru a termina lucrările. Lotul Baia Mare – Sighetu Marmației este finalizat în proporție de 93%, ceea ce ar crea premisele de a fi terminat în acest an. Doar că lucrarea e plătită în proporție de 80% și nu există fonduri în buget pentru continuarea lucrărilor. Investiția, începută în 2011, era programată inițial a fi finalizată în 2015. Ea a fost amânată pentru 2017, când, din lipsă de fonduri, a primit un alt termen de încheiere a lucrărilor, 2018.

Situația este calificată de deputatul USR de Maramureș, Vlad Emanuel Duruș, ca fiind una nefavorabilă dezvoltării județului. „Suntem un județ la marginea intereselor PSD și asta se vede. Nu suntem cuprinși în proiecte aflate în derulare pe autostrăzi sau drumuri rapide. La DN 18 se lucrează din 2011 și sunt șanse minime să fie terminat în acest an, după ce din 2015 se tot amâna finalizarea lucrărilor din lipsă de bani. Aeroportul e nefuncțional de doi ani. În aceste condiții e greu ca județul să evolueze economic. Am făcut interpelări nenumărate la Guvern pe situația de la aeroport. Ultima am depus-o acum 3 zile. Săptămâna viitoare voi înregistra una legată de infrastructura rutieră. Din opoziție nu pot decât să presez prin acest instrument. Iau în calcul radicalizarea demersurilor. Intenționez să fiu prezent la lucrările Parlamentului cu o banderolă albă pe braț, în semn de protest pentru ceea ce se întâmplă la aeroport și pe DN 18, sau să cer o audiență la primul ministru, la care voi invita toți primarii localităților traversate de tronsoanele aflate în reparații”.

Pe porțiunea Moisei-Iacobeni lucrările sunt executate în procente ce variază, pe cele trei loturi, între 70% și 55%. Lotul I, Moisei – Borșa, unul extrem de circulat, are un grad de execuție de 58%. Stadiul plății este de 55%. Pentru celelalte două loturi stadiul plăților este sub 40%. „Buget insuficient efectuării plăților către antreprenor în 2018”, se arată în nota CNAIR.

(P)

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.