Cafeaua: înainte sau după mâncare?

Multe persoane au obiceiul ca primul lucru pe care-l fac de dimineață este să-și bea cafeaua, în special pe stomacul gol. Dar cât este de sănătos? Se pare că există persoane care au raportat probleme la nivel gastrointestinal atunci când au ales să bea cafea pe stomacul gol. Cercetările arată că efectele cafelei pe stomacul gol sunt limitate, dar o legătură puternică între consumul de cafea și problemele digestive nu a fost stabilită. Persoanele sensibile la cafea și cofeină pot observa că dacă nu mănâncă nimic înainte stomacul este iritat. Este foarte important să ne ascultă organismul, mai ales că tolerăm, mâncăm și bem diferit. Dacă după ce ai băut cafea pe stomacul gol te simți bine, atunci nu ai de ce să renunți la acest obicei. Dar dacă te confrunți cu disconfort, poate că ar trebui să-ți ajustezi obiceiurile.

Consumul de cafea pe stomacul gol: efecte adverse

Probleme digestive. Cafeaua stimulează producția de acid în stomac, care poate irita uneori, mai ales în cazul celor care se confruntă cu reflux sau arsuri. Pentru anumite persoane, disconfortul poate fi evident pe stomacul gol. Poți consuma înainte alimente care să-ți calmeze aciditatea stomacului. Printre acestea se numără bananele, ovăzul, ouăle, fructele cu excepția citricelor și toastul din cereale integrale.

Persoanele cu anxietate sunt mai sensibile la efectele cafelei. Înainte de a bea cafea mănâncă ceva pentru că acest lucru contribuie la senzațiile de anxietate. Sau, de ce nu, poți opta pentru cafea fără cofeină sau cel puțin să reduci cantitatea de cafea pe care o consumi.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.