Camerele CNAIR, folosite în regim de radar? Răspunsul oficial al instituției

Reprezentanții Companiei de Drumuri au răspuns public, printr-o precizare oficială, zvonurilor conform cărora rețeaua de camere fixe a CNAIR ar fi folosită în regim de radar fix începând de anul acesta.

Încă din noiembrie 2018, presa din România a scris că CNAIR și Poliția au bătut palma pentru a „upgrada’ camerele foto/video de pe drumurile publice. Multe publicații au susținut chiar că cele două instituții au semnat un protocol în acest sens, decizia devenind astfel oficială.

O ofertă de nerefuzat. Paşte exotic in Sri Lanka – Plecare: 25 aprilie – 7 nopti / 9 zile

Auto-Bild a precizat încă de atunci că nu există o înțelegere scrisă, iar acum avem un răspuns oficial al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Într-o precizare publicată ieri pe site-ul oficial, CNAIR a dezmințit zvonurile: „În urma informațiilor apărute în presă precizăm că nu există un protocol încheiat între CNAIR SA și Poliția Română privind folosirea în regim de radar a camerelor foto/video amplasate pe drumurile publiceCamerele foto/video care aparțin CNAIR sunt folosite doar pentru identificarea autovehiculelor care circulă pe rețeaua de autostrăzi și drumuri naționale fără a deține rovinietă sau care tranzitează podurile dunărene fără a achita tariful de trecere (peaj), ori pentru a identifica situațiile care afectează siguranța circulației‘.

Potrivit oficialilor Companiei de Drumuri, parafrazați de digi24.ro, camerele foto amplasate pe drumurile publice nu au posibilitatea tehnică de a măsura viteza cu care circulă un autoturism. Limitarea s-ar datora atât echipamentului propriu-zis, cât și software-ului pe care îl rulează acestea.

În schimb, aceste camere fixe ar putea fi utilizate pentru a verifica valabilitatea asigurării RCA a autoturismelor din trafic. Ideea a fost detaliată astăzi (5 februarie) la o conferință pe tema pieței de asigurări, de către vicepreședintele Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), Cristian Roșu.

SURSA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.