Cum scapi de cocoașa de smartphone? 5 Sfaturi pentru maramureșenii afectați de tehnologie

Cum scapi de cocoașa de smartphone? 5 Sfaturi pentru maramureșenii afectați de tehnologie

Dacă ai un smartphone de mulți ani și îl folosești zilnic, poate te-ai confruntat deja cu dureri de brațe, de gât și de umeri, cu amorțirea degetelor opozabile atunci când tastezi sau scrollezi pe ecran pentru mai multe ore sau chiar cu așa numita ”cocoașă de smartphone”, sindrom denumit original ”text neck” și care afectează tot mai multe persoane în prezent, uneori cu urmări permanente.

Cifoza saucocoașa de smartphone reprezintă o deformare a coloanei vertebrale cauzată de utilizarea telefonului mobil, care determină aplecarea gâtului în față pentru mai mult timp decât coloana poate susține greutatea de 4-5 kilograme a capului. În timp, această postură nefirească duce la deformarea permanentă.

Iată mai jos 5 măsuri pe care le poți pune în aplicare pentru a-ți corecta postura coloanei vertebrale:

 

  • Ține brațele deasupra umerilor

 

Un factor important care contribuie la aplecarea capului atunci când utilizezi smartphone-ul, tableta sau ebook-ul este poziția brațelor, care, în mod ideal, ar trebui să fie întotdeauna mai sus decât umerii, la nivelul ochilor. Astfel, nu vei mai avea tendința de a apleca gâtul după ecranul telefonului și coloana va rămâne dreaptă. Este o postură mai solicitantă pentru mâini, însă este foarte sănătoasă pentru spate.

 

  • Practică un sport pentru brațe

 

Pentru a contracara efectele statului cu mâinile în aceeași poziție fie la birou, fie utilizând smartphone-ul, poți face timp de măcar o oră pe săptămână un sport pentru brațe, cum ar fi baschet sau handbal, pentru că îți vei întări musculatura, coloana va fi mai susținută și mai puțin deformată. 

Caută și comandă mingi de baschet online, acesta fiind un sport care necesită mai puțin echipament decât handbalul și care te va ajuta să îți recapeți mobilitatea. 

 

  • Fă exerciții pentru umeri

 

Un alt fel de a-ți îmbunătăți mobilitatea centurii scapulare este să faci zilnic exerciții pentru umeri, ajutându-te de o eșarfă elastică și mișcând brațele în spatele pieptului pentru a îndrepta postura. Repetă de minimum 10 ori fiecare mișcare, pentru fiecare mână în parte, pentru a vedea rezultate în timp. 

 

  • Apelează la un fizioterapeut

 

Dacă nu ai idee cum se procedează pentru fiecare exercițiu sau pur și simplu ai tendința de a amâna aceste sesiuni de mișcare, adresează-te unui fizioterapeut care să te îndrume. Posturile corecte pot fi executate și cu ajutorul aparaturii și al hamurilor ortopedice folosite de specialiști, iar mersul săptămânal la cabinet te va ajuta să te disciplinezi mai ușor. 

 

  • Folosește smartphone-ul mai puțin

 

Cea mai la îndemână metodă pentru a scăpa de cifoza cauzată de telefonul mobil este să folosești dispozitivul mai puțin și să fii conștient de postura coloanei tale cervicale atunci când o faci. Deși sunt foarte atrăgătoare, smartphone-urile pot cauza și inflamarea tendoanelor de la nivelul degetelor opozabile, afecțiune care se vindecă doar prin renunțarea la device. 

Fie că îți cumperi un smartwatch, fie că aplici anumite setări care să facă ecranul mai puțin colorat și astfel mai puțin atractiv, important este să reduci timpul de folosire a smartphone-ului pentru a-ți proteja sănătatea. 

Aceste 5 măsuri de protecție împotriva cifozei, cunoscută popular drept „cocoașa de smartphone”, sunt doar o parte dintre metodele pe care le poți aplica, iar adresându-te unui specialist ortoped vei afla cu siguranță și alte tehnici la fel de eficiente pentru îndreptarea coloanei. Sursa foto: shutterstock.com

 

Loading...
loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.