Europarlamentarii PSD vor sprijini măsurile pentru muncă și justiție socială

Candidații PSD aflați pe lista pentru alegerile europarlamentare din 26 mai arată că vor milita pentru introducerea unui salariu minim unitar la nivelul Uniunii Europene pentru companiile multinaționale și, astfel, muncitorii români vor fi plătiți la standarde europene.

”Vom promova politici pentru protejarea drepturilor lucrătorilor indiferent de statele lor de origine și de statele în care își desfășoară activitatea. Fiecare angajat trebuie să beneficieze de contract de muncă ce prevede: salarii echitabile, condiții mai bune de muncă, asistență medicală, pachete de beneficii pentru copii, tichete de masă și de vacanță, facilități de transport, programe de perfecționare profesională etc. Vom susține un program dedicat pentru angajații companiilor care folosesc intens robotizarea, astfel încât, pentru persoanele disponibilizate ca urmare a digitalizării, compania să plătească CASS la nivelul salariului minim pe economie între 1 și 3 ani. Vom vota împotriva prevederilor din Pachetul 1 de mobilitate în privința detașării lucrătorilor, reglementări care conduc la discriminări față de cetățenii și companiile din Estul Europei. Restricțiile introduse privind accesul la piețele internaționale de transport rutier și creșterea costurilor operațiunilor pentru transportatorii rutieri vor determina noi prețuri pentru serviciile de transport și pentru bunuri, ceea ce va afecta competitivitatea firmelor românești de transport și va conduce la falimentarea acestora”, arată reprezentanții PSD aflați pe lista pentru Parlamentul European.

Maramureșeanca Crina Chilat, candidatul PSD Maramureș la alegerile europarlamentare din 26 mai susține că, alături de colegii săi, va solicita în Parlamentul European reluarea dezbaterilor în cadrul Comisiei TRAN (de specialitate) pentru eliminarea unor prevederi care determină falimentul firmelor din domeniul transporturilor din România, respectiv impunerea ca transportatorii să calculeze și să plătească diferite salarii naționale pentru un șofer într-o lună; nerespectarea conceptului de plată egală pentru muncă egală, tarifele primite de transportatorii estici (sub 1 euro/km) fiind mult mai mici decât cele primite de transportatorii vestici (1,5 euro/km) pentru același serviciu de transport; interzicerea efectuării repausului săptămânal normal al șoferilor profesioniști prin utilizarea dotărilor pentru odihnă din cabina camionului.

Realizat la comanda PSD.CMF:41190008

Loading...
loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.