Leguma care reduce inflamaţia, susţine fericirea şi somnul sănătos

Leguma care reduce inflamaţia şi susţine somnul sănătos este una din acele legume pe care orice gospodină ar trebui să le aibă în frigider sau în congelator.

Leguma care reduce inflamaţia şi susţine fericirea şi somnul sănătos este extrem de versatilă şi oferă peste 75% din doza zilnică de vitamina C, susţine sănătatea oaselor şi răsfaţă organismul cu nutrienţi esențiali, inclusiv vitaminele B, fosfor, mangan, magneziu și potasiu, atât de necesare în acest sezon.

Profită acum : Ofertă de nerefuzat

Ofertă de nerefuzat . Cum facem un concediu reușit cu bani puțini!

Oferta de nerefuzat  la President Hotel & Resort**** din Băile Felix

Oferta de nerefuzat: Hotel Barátság Hajdúszoboszló

Oferte Speciale pentru Revelion in Tara si in Strainatate!

Profită acum: Vara în luna decembrie

ATP Motors. Campanii de nerefuzat. Noi  îți găsim soluția!

Doar 250 de grame din această legumă oferă peste 75% din doza minimă zilnică pentru vitamina C. Pe lângă susținerea imunității, acest nutrient este necesar pentru repararea ADN-ului și producerea atât de colagen, cât și de serotonină, despre care ştim că promovează fericirea și somnul sănătos.

Vorbim despre conopidă, bogată în vitamina K necesară pentru formarea oaselor şi colina vegetală care joacă un rol important în somn, memorie, învățare și mișcarea mușchilor.

Conopida, leguma care reduce inflamația şi susţine fericirea şi somnul sănătos, oferă, de asemenea, şi alți nutrienți esențiali, inclusiv vitaminele B, fosfor, mangan, magneziu și potasiu.

Compușii bioactivi şi antioxidanții din conopidă sunt cunoscuți pentru reducerea inflamațiilor şi combaterea stresului oxidativ. Pe scurt, stresul oxidativ apare atunci când există un dezechilibru între producția de radicali liberi care dăunează celulelor și capacitatea organismului de a contracara efectele nocive ale acestora, care includ îmbătrânirea prematură și riscul de îmbolnăvire.

Conopida este un membru al familiei de legume crucifere, care include, de asemenea, varza de Bruxelles, varza kale, broccoli, varza, verdeața şi bok choy. Ca atare, consumul echilibrat de conopidă ne ajută în demersul nostru de a avea o stare de sănătate optimă.

Leguma care reduce inflamația. Conopida, aliment cheie pentru protecția sănătății

În general, legumele crucifere conțin substanțe naturale care protejează vasele de sânge, zonele cele mai predispuse la inflamație, făcându-le un protector puternic al inimii tale. Acesta este probabil motivul pentru care, în rândul femeilor, un aport mai mare de legume crucifere a fost asociat cu un risc mai scăzut de întărire a arterelor.

De asemenea, potrivit studiilor, s-a demonstrat că substanțele naturale din conopidă și alte crucifere dezactivează substanțele care cauzează cancer și împiedică creșterea și răspândirea cancerului, făcând conopida un aliment cheie pentru protecția sănătății.

Mai mult, unele studii arată că substanțele naturale din conopidă, cum ar fi sulforafanul, pot influența genele în moduri care încetinesc procesul biochimic de îmbătrânire. De asemenea, s-a demonstrat că, elementele nutritive din conopidă protejează funcția creierului și a sistemului nervos și încetinesc declinul cognitiv legat de vârstă.

Compușii naturali din conopidă susţin detoxifierea şi controlul greutății

Detoxifierea înseamnă dezactivarea substanțelor chimice potențial dăunătoare sau eliminarea lor din organism mai rapid.

Fibrele din conopidă susțin sănătatea digestivă şi a intestinului, susţin imunitatea și starea bună de spirit.

Conopidă – Reacţii adverse

Persoanele care suferă de colon iritabil sau intestin iritabil sunt sfătuite să consume cu moderație această legumă.

Conopida este un aliment bogat în FODMAP care reprezintă oligozaharide fermentabile, dizaharide, monozaharide și polioli.

FODMAP-urile sunt carbohidrați cu lanț scurt care sunt absorbiți slab din sistemul digestiv în fluxul sanguin și sunt fermentați rapid în intestin. Această combinație poate declanșa producerea de gaze, care pot duce la balonare digestivă, durere, crampe și flatulență.

Dacă aveți un sistem digestiv sensibil sau nu sunteți obișnuit să mâncați multe fibre, este posibil să întâmpinați probleme gastrointestinale dacă creșteți aportul de conopidă.

Sursa: antena3.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.