Primul tren spre litoral, care circulă cu 160 km/h, a parcurs distanța într-o oră și 55 de minute

Primul tren din programul estival de transport, care circulă cu 160 km/h, a parcurs distanța București-Constanța, de 225 de kilometri, într-o oră și 55 de minute, record de viteză pentru transportul pe calea ferată în România, potrivit directorului operațional al CFR Călători, Adrian Vlaicu.

Foto: (c) CRISTIAN NISTOR / AGERPRES FOTO

„Cel mai scurt timp, din cunoștințele mele, în care a fost parcursă distanța București — Constanța a fost de 2 ore și 14 minute, înainte de 1989 și apoi până în 1994-1995, pe când se circula fără întrerupere cu 140 km/h pe sectoare, unele dintre ele mai mari, dar acum circulăm cu 160 km/h. Din punct de vedere al serviciului comercial de călători este o premieră absolută”, a spus Adrian Vlaicu.

Acesta e declarat că pe ruta Constanța — Mangalia se circulă cu dificultate din cauza infrastructurii saturate (se circulă pe o linie simplă — n.r.), iar distanța se parcurge într-o oră și până la două ore.

Potrivit CFR, începând din 4 iulie 2014, patru trenuri de călători Interregio, care vor atinge viteza maximă de 160 km/h, vor parcurge distanța dintre București și Constanța sau retur, în două ore.

Reprezentații CFR au anunțat că prețurile biletelor rămân neschimbate, respectiv 62 de lei pentru un bilet la clasa a II-a București — Constanța sau retur, și de 108,4 lei dus și întors, inclusiv reducerea de 10%.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cele patru trenuri Interregio, apte din punct de vedere tehnic pentru a circula cu viteza maximă de 160 km/h, vor asigura legătura directă între București și Constanța. Cursele vor opera de două ori pe zi din București, cu plecare la orele 9,00, respectiv 16,00, și din Constanța cu plecare la orele 13,10, respectiv 19,20.

Călătorii care optează pentru alte intervale orare de călătorie, mai au la dispoziție două trenuri Interregio care vor asigura, de asemenea, legătura directă între București și Constanța, durata unei astfel de călătorii fiind de două ore și 25 minute, garniturile circulând cu o viteză maximă de 140 km/h.

Pentru celelalte trenuri Interregio, care aparțin atât operatorului național CFR Călători, dar și operatorului privat Regiotrans, durata călătoriei va fi de două ore și 35 de minute/două ore și 45 minute, cu trei și cinci opriri în stațiile de cale ferată din parcurs, garniturile circulând pe relația București Nord — Constanța, și retur, cu o viteză maximă cuprinsă între 120 — 140 km/h.

Compania Națională de Căi Ferate CNCF ‘CFR’ SA — companie care administrează infrastructura feroviară publică — desfășoară o activitate de interes public și contribuie la libera circulație a persoanelor, mărfurilor și a bunurilor în interiorul țării și peste graniță, în condiții ecologice, eficiente și de siguranță.

AGERPRES

Loading...
loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.