SE SCHIMBĂ RCA. Vezi principalele modificări şi cum te afectează

s560x316_rca_1_Dispariţia unor brokeri supraexpuşi pe segmentul RCA la transportatori. Scăderea gradului de cuprinde în asigurări şi risc pentru distribuţia de asigurări RCA, dar şi posibilitatea luată în calcul de tot mai mulţi brokeri de a nu mai vinde anumite categorii de poliţe RCA. Sunt principalele efecte cu care se va confrunta piaţa asigurărilor după reducerea drastică a comisioanelor acordate de asigurători brokerilor.

Plafonarea tarifelor RCA a atras după sine diminuări masive ale comisioanelor RCA percepute de brokerii de asigurări pentru asigurările auto obligatorii încheiate prin ei. Asigurătorii au simplificat şi mai mult ecuaţia în care a pus Autoritatea de Supreveghere Financiară (ASF) contractul de asigurare RCA, după ce a decis îngheţarea tarifelor pentru şase luni. La ora actuală nu mai există decât două categorii de asiguraţi: autoturisme şi transportatori. La autoturisme sunt incluse maşinile mici, în special deţinute de persoanele fizice şi care beneficiază încă de un comision relativ normal de la majoritatea societăţilor de asigurări, în jur de 10% cu plus sau minus două procente în funcţie de companie.

Cea de-a doua categorie, cea a transportatorilor a devenit mult mai cuprinzătoare la mai toate companiile care au anunţat reduceri de comisioane. Astfel, vorbim aici de felul în care se comisioanează RCA la marii transportatori de mărfuri (tiruri de peste 16 tone), dar şi transportatorii medii, camioanele de peste 7,5 tone, transportatorii de persoane, inclusiv taxiruri şi RCA-ul încheiate de tinerii cu vârstă sub 27 de ani. Această categorie „beneficiază” acum de o anulare de comision din partea majorităţii societăţilor de asigurare. Cele mai mici comisioane de 0,1% sunt cele practicate de Euroins Asigurări, companie care probabil nu mai doreşte să vândă deloc acest produs de asigurare. La Asirom, Generali, Groupama şi în curând şi la Allianz Ţiriac (probabil doar pentru asigurările pe perioade de sub şase luni) acealaşi tip de asigurare este comisionat cu 1%, în timp ce la Omniasig comisionul este de 2%.

Aşa cum ne explică mai mulţi brokeri din piaţă, în această categorie, unde reducerea comisioanelor este deosebit de drastică, „cei circa 15 lei rezultaţi în urma unui comision de 0,1% per poliţă nu acoperă nici măcar o fracţiune din cheltuielile administrative ale societăţii” fapt care se va reflecta automat în siguranţa procesului de distribuţie a asigurării auto obligatorii. Alţi brokeri se aştepată chiar la o scădere a gradului de intermediere a acestei poliţe obligatorii. Un alt broker de asigurări spune că „analizăm atent situaţia şi luăm în calcul posibilitatea ca anumite categorii de poliţe RCA să le excludem din portofoliu. Este vorba de o categorie de clienţi care poate ajunge până la 30% din piaţă, acea categorie pe care asigurătorii o percep cu un preţ mult mai mic decât daunele asociate”.

Alexandru Apostol, membru director în boardul UNSICAR (Uniunea Naţională a Societăţilor de Brokeraj în Asigurare), responsabil de segmentul RCA, ne-a declarat că impactul acestei situaţii inedite „poate merge până la dispariţia unor brokeri, în funcţie de modelul de business al fiecăruia, de ponderea RCA-ului în afacerea respectivă şi mai ales, în funcţie de cât din afacere este expusă la RCA pentru transportatori”. Şi totuşi, pentru asigurători reducerea comisioanelor brokerilor pe categoria RCA transportatori nu se opreşte aici. Jucătorii din piaţă se plâng şi de faptul că o poliţă de genul acesta nu se încheie prea uşor şi durează chiar şi patru zile. În plus, documentaţia cerută de asigurător a crescut considerabil, fiind solicitate tot felul de documente care până acum nu erau luate în calcul, chiar şi certificatul fiscal emis de Registrul Comerţului.

Citeste continuarea pe economica.net

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.