Senatorul Dan Ivan, către ministrul Educației: Suntem pregătiți pentru școala online?

Debutul pandemiei, în prima parte a anului trecut, a găsit în România un sistem educațional total nepregătit pentru desfășurarea la distanță a cursurilor. Nici elevii și nici dascălii nu au făcut față învățământului online. Abia în toamnă, la începutul ultimului an școlar, când unitățile de învățământ au fost din nou închise, iar cursurile s-au ținut tot de la distanță, profesorii și elevii au început să se acomodeze cu folosirea platformelor digitale, realizând totodată faptul că sistemul online are numeroase neajunsuri. Foarte multe dintre cadrele didactice nu au reușit nici până azi să folosească platformele de predare online, din motive ce țin de ancorarea în sistemul clasic de predare sau fiind condiționați de tehnologie, conexiune la internet etc. Și elevii au avut de suferit, în special aceia care nu au dispus de mijloacele tehnice pentru școala de acasă ori nu au avut acces la internet.

În condițiile în care constatăm creșterea zilnică a ratei infectărilor cu COVID-19, și chiar în rândul copiilor, este foarte probabil să ne așteptăm la un nou episod al învățământului online. Însă este sistemul educațional pregătit pentru această nouă provocare? S-au făcut pași pentru îmbunătățirea sistemului de predare, pentru eliminarea pe cât posibil a disconfortului psihic dat de școala online? Pe această temă, senatorul maramureșean Dan Ivan (USR-PLUS) a adresat ministrului Educației mai multe întrebări.

”Sunt unitățile de învățământ pregătite a primi elevii? Știm că an de an multe școli întâmpină probleme, în sensul că nu dețin autorizații sanitare de funcționare sau autorizații de securitate la incendii. În aceste condiții, e clar că profesorii și elevii nu se pot simți în siguranță. Acum avem și pandemia pe care o știm cu toții, prezența virusului asiatic făcând și mai incertă protecția ce ar trebui să existe într-o școală. Am cerut ministrului Educației mai multe răspunsuri în acest sens, să vedem ce strategie are Guvernul pentru a proteja sănătatea celor implicați în actul educațional. De asemenea, dorim să știm dacă s-au făcut pași înspre asigurarea desfășurării în condiții optime a învățământului la distanță, pentru că până acum școala online, în linii mari, numai școală nu a fost, cu toată implicarea copiilor sau a dascălilor”, a declarat senatorul Dan Ivan.

Întrebările adresate ministrului Sorin Cîmpeanu

  1. Unitățile de învățământ sunt pregătite din punct de vedere al infrastructurii pentru primirea elevilor în deplină siguranță, cu protejarea elevilor și a profesorilor?
  2. Câte unități școlare din Maramureș, din totalul existent, nu dețin, în prezent, autorizație sanitară și autorizație de securitate la incendii?
    3. Profesorii sunt pregătiți pentru începerea anului școlar din punct de vedere al didacticii și al structurării programei școlare pentru toate grupele de vârstă?
  3. În cazul în care tipul scenariului nu va permite prezența fizică la școală, a fost anticipat acest moment prin pregătirea sau specializarea cadrelor didactice pentru o mai bună desfășurare a orelor în sistem on-line, deoarece în anul anterior, se știe, au existat numeroase probleme legate de faptul că profesorii și elevii au întâmpinat dificultăți în comunicare și gestionarea părții tehnice?
    5. Ce se va întâmpla cu elevii din mediul rural care au avut și au în continuare acces limitat sau nu au avut acces la educație deloc, prin simplul fapt că nu dispuneau de curent electric sau internet?

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.