Veste BOMBĂ despe FACTURA la CURENT! Nimeni nu ştia

Veste BOMBĂ despe FACTURA la CURENT! Nimeni nu ştia

Consumatorii de energie electrică vor primi despăgubiri de la furnizori în cazul în care aceştia nu respectă termenii stabiliţi în noii indicatori de performanţă garantaţi privind calitatea activităţii de furnizare, stabiliţi recent de Autoritatea de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), printr-un ordin.

Furnizorii de energie electrică vor fi obligaţi să respecte nişte indicatori de performanţă garantaţi în relaţia cu clienţii, potrivit ordinului ANRE. Pentru fiecare lucru pe care nu îl fac la timp, vor plăti clientului 100 de lei, plus alţi 50 de lei pentru fiecare zi de întârziere. Iată care sunt indicatorii pe care furnizorii trebuie să îi respecte în relaţia cu clienţii lor:

Termenul de emitere a ofertei de furnizare: 15 zile lucrătoare

Termenul de răspuns la plângerea clientului final referitoare la factura de electricitate: 5 zile lucrătoare

Termenul de comunicare către operatorul de reţea a solicitării de reluare a furnizării energiei electrice pentru un loc de consum deconectat pentru neplată: 4 ore

Termenul de răspuns la plângerile clientului final privind deconectarea locurilor de consum pentru neplata facturii de energie electrică: 5 zile lucrătoare de la primirea plângerii de către furnizor

Termenul de soluţionare a solicitării de modificare a tarifului reglementat de furnizare sau a plângerilor privind schimbarea taifului reglementat la energia electrică: 10 zile lucrătoare

Termenul de răspuns la solicitările/plângerile clientului final, altele decât cele tratate explicit în standard: 15 zile lucrătoare, respectiv 30 de zile, cu informarea în prealabil a clientului final în termenul iniţial de 15 zile lucrătoare

Termenele prevăzute în Procedura privind acordarea despăgubirilor clienţilor casnici pentru receptoarele electrocasnice deteriorate ca efect al unor supratensiuni accidentale produse din culpa opratorului de reţea: 15 zile lucrătoare

ANRE a anunţat că a emis noua reglementare la începutul acestei luni, iar Ordinul a fost publicat în Monitorul Oficial din 15 februarie.

„Impactul socio-economic al Standardului de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice va fi unul pozitiv atât asupra pieţei de energie în ansamblul ei – prin creşterea protecţiei consumatorilor, asigurarea continuităţii alimentării cu energie electrică şi promovarea concurenţei pe piaţa de energie electrică prin asigurarea unui criteriu suplimentar la selectarea furnizorului, asupra operatorilor economici – prin obligaţia acestora de a asigura clienţilor finali un standard ridicat de furnizare a energiei electrice, în condiţii clar definite, transparente, nediscriminatorii şi uşor de verificat, precum şi asupra consumatorilor/clienţilor finali – prin asigurarea informării clienţilor finali cu privire la: calitatea serviciilor oferite, compensaţiile plătite de furnizorii de energie electrică în situaţia în care nu sunt respectate nivelurile garantate ale indicatorilor de performanţă, precum şi la mijloacele de comunicare şi informare puse la dispoziţia clienţilor finali de către furnizorii de energie electrică”, se arată în comunicatul de atunci al ANRE.

sursa.economica.net

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.