Vrei să mergi în vacanţă în străinătate cu maşina personală, fără să conduci? VEZI ce soluţie propune CFR Călători

Vrei să mergi în vacanţă în străinătate cu maşina personală, fără să conduci? VEZI ce soluţie propune CFR Călători

Şeful CFR Călători, Iosif Szentes, susţine că începând din această vară, românii ar putea merge în vacanţă în străinătate cu maşina personală, fără însă să mai conducă pe drum. Compania de transport pe calea ferată intenţionează să introducă vagoane specializate pentru transportul autoturismelor, primele destinaţii luate în calcul fiind Grecia, Turcia, Austria şi Ungaria.

Într-un interviu acordat Agerpres, şeful CFR Călători, Iosif Szentes, susţine că trenul pe ruta Bucureşti-Atena va fi menţinut pe traseu şi în această vară şi că ar putea avea în dotare şi vagoane specializate pentru transportul maşinilor personale, proiectul fiind extins ulterior şi spre alte destinaţii.

„În perioada de la lansare, de când a intrat în circulație și până în toamnă, am făcut anumite analize. Călătorii se întorc foarte greu la transportul feroviar, mai ales că durata este de circa 17 ore, ceea ce este mult. Ce am putea face în acest sens? Intenționăm să menținem oferta noastră pentru destinația Grecia și în sezonul 2017 și, în plus, de la 1 iunie, vom introduce două vagoane și în relația cu Istanbul. Mai sperăm că în final se va rezolva și problema cu podul de la Grădiștea, astfel încât să se mai scurteze timpul de mers cu cel puțin o oră, care se face prin Videle.

Trebuie să ne gândim la încă un lucru care ne-ar aduce clienți: să dotăm și să achiziționăm, de fapt noi avem deja avem două vagoane specializate, și vagoane pentru transportul autoturismelor. Dacă ajungem la o înțelegere și cu partea externă și, la București, în Gara de Nord, să avem o rampă mobilă pentru a urca autoturismele în vagonul specializat, am putea să mai câștigăm clienți, pentru că, transportându-le cu trenul mașinile până la destinație, acolo se creează posibilitatea unei mobilități mai mari. Chiar dacă timpul pentru a ajunge la destinație este mai lung cu trenul, cel puțin se călătorește în confort, nu mai sunt expuși la anumite pericole pe parcursul călătoriei. La întoarcere, la fel. Deci, acest lucru este în atenția noastră și sper că vom putea să-l și finalizăm, într-un fel sau altul. Un asemenea proiect ar putea să fie analizat și pentru relația cu Viena, relația cu Budapesta etc. Ar trebui să avem, cel puțin pe parcursul trenului internațional, dar ar trebui să extindem și pe relația Constanța, trei stații, care să fie dotate cu rampe mobile și noi, CFR Călători, să avem vagoane suficiente pentru transportul autoturismelor mici în condiții de siguranță și la viteza de 160 de km/h”, a declarat directorul CFR Călători.

Şeful companiei a anunţat de asemenea şi că se ia în calcul dotarea unor vagoane de tren internaţional cu rastele de biciclete.

„În ultima săptămână din decembrie 2016 am finalizat un proiect pilot pentru amenajarea unui vagon bar-bistro, fără să își piardă utilitatea de bar-bistro, cu 20 de locuri speciale pentru transportul bicicletelor. Acest lucru a fost primit cu entuziasm de grupurile și asociațiile de bicicliști. Chiar am făcut un drum de probă până la Brașov și, ca efect, a apărut chiar o comandă pentru a efectua un sejur cu acest vagon până la Brașov și înapoi, de Revelion, tot de la un grup de bicicliști, iar acest lucru consider că e de viitor.

În Occident, dacă vă uitați, în compunerea unui tren sunt vagoane care oferă servicii pentru categorii de persoane cu dizabilități, pentru cei care au schiuri, echipamente de munte, respectiv biciclete, apoi restaurant, bar, bistro. Deci, în direcția asta ar trebui să tindem și noi, mai ales că trendul ultimilor ani dovedește faptul că parcursul mediu al transportului feroviar crește de la an la an; ne îndreptăm către o societate care asigură servicii pentru mediu și lung parcurs. Din aceste considerente, într-adevăr, putem să dezvoltăm acest proiect — care probabil că va face cât de curând obiectul unei analize ample — de a moderniza și alte vagoane și de a suplimenta cu circa 20 de locuri pentru transportul bicicletelor, astfel încât să păstrăm și utilitatea acestor vagoane (de bar-bistro — n. r.), iar atunci chiar putem introduce în compunerea trenurilor internaționale aceste vagoane care au și locuri pentru schiuri, pentru biciclete, iar călătorii merg tot cu vagonul respectiv. Este, practic, un vagon închis și probabil că și compartimentul de bar-bistro va avea mai multe încasări, deci proiectul este în atenția noastră. Avem câteva vagoane care se pretează la astfel de adaptări, la astfel de modernizări sau reamenajări, iar în cursul unei analize efectuate cât de curând vom lua această decizie”, a precizat directorul CFR Călători.

sursa:romaniatv.net

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.