Vrei să vinzi imobiliare? Fii sigur că iei cea mai bună decizie!

Vânzarea sau cumpărarea unui imobil este una dintre cele mai importante decizii financiare din viața unui om. Dacă vrei să vezi toate imobilele intr-un singur loc, poți să folosești motorul Flatfy pentru a-ți ușura munca.

Nimeni nu ne avertizează înainte să facem o greșeală, motiv pentru care cel mai bine este să fii informat. Tranzacționarea imobiliară are multe substraturi, iar dacă nu ești specialist, s-ar putea să fii iluzionat într-un mod stânjenitor, care mai târziu îți va trezi regrete.

Când vine vorba de astfel de afaceri, un proprietar de bunuri imobiliare are la dispoziție 2 mari variante: fie să vândă singur, fie să apeleze la o agenție de vânzări imobiliare, cu care poate relaționa în 3 feluri diferite, fiecare prezentând avantajele și dezavantajele lor.

Analizându-le detaliat, acestea se prezintă astfel:

FSBO(for sale by owner)- înseamnă a vinde singur.

Iluzia acestei modalități de afacere este că poate părea cea mai ieftină. Îți faci treaba singur: fixezi un preț, găsești un cumpărător, realizezi tranzacția și îți primești banii în schimbul imobiliarelor. Facilitate maximă, corect? Asta pentru cineva care se mulțumește cu puțin. Ei bine, în practică, parametrii sunt diferiți, lucrurile se complică. De ce? Pentru că nu dorești doar un preț, dorești cel mai bun preț, nu intenționezi să o vinzi peste 3 luni, ci cât mai repede cu putință,nu vrei să negociezi prea mult, ci în cel mai avantajos mod pentru tine și, bineînțeles, nu vrei să întâmpini bătaie de cap pe piață, ci ca totul să meargă firesc, natural, fără complicații. Toate acestea se obțin prin cercetări și experiență, motiv pentru care o soluție este să apelezi la servicii suport, valoarea acestora riscând însă a depăși costurile estimate de tine.

Este o opțiune de luat în calcul, însă necesită documentare în poziționare, marketare și negociere pentru a dobândi un succes din primele încercări.

Cele 3 feluri prin care lucrează agențiile imobiliare sunt următoarele:

  1. Intermedierea imobiliară deschisă

În ceea ce privește această metodă, o astfel de afacere este rentabilă doar pentru firma cu care decizi să închei contractul. Într-adevăr, compania îți va furniza un cumpărător, va fixa pentru acesta un preț profitabil pentru tine, într-un timp convenabil, fără negocieri, dar va solicita comision din partea ambelor părți angajate, singurul său interes fiind de a încheia tranzacția. Astfel, vânzătorul, care va suporta cel puțin jumătate din cost, este obligat să accepte condițiile cumpărătorului, al cărui buget de achiziție va fi același.

Intermediarul va fi plătit prin comision, iar dacă el va avea contracte independente cu ambele părți, cumpărătorul va fi, de asemenea, taxat.

  1. Exclusivitatea

Această modalitate ar trebuie să fie ultima pe lista dumneavostră de opțiuni, întrucât prezintă în mare parte dezavantaje și urmărește în general doar interesele particulare ale firmei, nicidecum ale clienților. Urmărind securizarea listării, sunt omise elemente importante. Din cauza faptului că o companie folosește resurse umane și materiale în promovare și marketing pentru fiecare proprietate în parte, este implicată în procesul de vânzare-cumpărare, se neglijează evaluarea realistă a prețului și adecvarea comisionului solicitat proprietarului. Aceste demersuri vor duce la creșterea comisionului pentru cumpărător, ceea ce va subția șansele proprietarului de a-și vinde bunurile imobiliare, atrăgându-l într-o vcapcană  și generând un lanț de eșecuri în viitoarele încercări îm domeniul afacerilor imobiliare.

  1. Reprezentarea exclusivă

Reprezentarea exclusivă este cea mai rentabilă formă de tranzacționare imobiliară. Este un mod de lucru corect și eficient pentru client și pentru agent creând, de cele mai multe ori, o relație de încredere care poate dura chiar si câteva generații. Deși pare costisitoare, acordându-i o analiză matură, în care să urmărim totalitatea beneficiilor aduse de un astfel de contract, vom constata că serviciul este în favoarea noastră, în calitate de vânzători. Prestatorul serviciului reprezintă exclusiv interesele clientului și, spre deosebire de modalitatea exclusivității, acest tip de afacere nu comisionează partea nereprezentată de prestator, evitând orice eventual conflict de interese. O firmă cu care încheiați un asemenea contract se va angaja să depună toate diligențele necesare și să colaboreze cu orice altă agenție de pe piață care va favoriza finalizarea proiectului într-o manieră respectabilă: un preț bun, timp eficient, prin evitarea incovenientelor.

Secretul companiilor care ultilizează un astfel de contract se bazează pe anumite principii, care urmăresc câștigul din toate punctele de vedere:

– tactica poziționării corecte a prețului pe piață este consolidată prin experiență, pe care un vânzător care dorește să vândă pe cont propriu nu a dobobândit-o încă;

– lipsa taxării prin comision a cumpărătorului;

– promovarea la cele mai înalte standarde de calitate și vizibilitate, pe mai multe platforme, precum și regândirea constantă a acestora, în funcție de mobilitatea pe piață;

– stimularea plății în funcție de implicarea tuturor agenților de pe piață în generarea de oferte și obținerea celor mai profitabile;

– gradul de eficiență în timp, care poate să fie și mai ridicat prin găsirea ansamblului rezidențial de pe Flatfy.

– negocierea este o artă; abilitățile agentului de negociere pe piață trebuie să fie la standarde înalte ți să nu lase de dorit

O astfel de afacere de succes este punctată prin acumularea cât mai multor intenții preliminare de cumpărare pentru a favoriza negocierile și, bineînțeles tranzacționarea în cele mai bune condiții pentru clientul reprezentat. De asemenea, trebuie să te informezi cu privire la prețul apartamentului. Cei de la Flatfy au făcut un studiu despre variația prețului unui metru pătrat în apartamentele vechi și cele noi pe luna martie

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.