4 sfaturi SEO care îți vor îmbunătăți indexabilitatea site-ului

La începuturile sale, optimizarea SEO era un demers destul de simplu. Cumpărai niște backlinkuri de proastă calitate din directoare web sau foloseai excesiv niște cuvinte cheie (inclusiv același cuvânt cheie pe aceeași pagină de o mulțime de ori) și ajungeai printre primele rezultate organice din pagina de rezultate. Lucrurile s-au schimbat semnificativ între timp.

Cercetarea cuvintelor cheie din nișa businessului tău a devenit un aspect esențial într-o campanie SEO. Focusul trebuie să fie pe audiența potrivită și pe conținutul de calitate. Înțelegând aceste două aspecte esențiale, va trebui să găsești echilibrul – să creezi acel tip de conținut pe care utilizatorii pe care-i targhetezi să-l consume.

Apare, firesc, întrebarea: cum îi împaci și pe utilizatori, și pe Google? Răspunsul este foarte amplu, dar în acest articol ne vom concentra asupra a 4 aspecte de care este recomandat să ții cont pentru a-ți promova cu succes site-ul pe motoarele de căutare.

  1. Fișierul „Robots.txt”

Punând linkuri în mod excesiv (fie că vorbim de linkuri interne sau externe) poate să ducă exact în direcția opusă celei dorite. Asigură-te că fiecare link își are locul în conținutul de pe pagina respectivă. Pentru a fi sigur că motoarele de căutare indexează ceea ce dorești, creează un fișier „Robots.txt”. Acesta informează crawlerii Google în legătură cu acele zone ale site-ului tău care nu trebuie să fie procesate sau scanate.

  1. Atât optimizarea tehnică a site-ului, cât și cea de conținut, sunt elemente importante

SEO este un proces prin care se atrage trafic organic către site-ul tău. Ceea ce este extrem de benefic pentru un business. Oamenii nu sunt agasați de o reclamă, ci găsesc produsele și serviciile tale atunci când se caută. Dar degeaba atragi trafic dacă nu îl transformi în vânzări. Dacă vei urmări brandurile care au poziții foarte bune în Google vei observa că pe lângă conținutul de foarte bună calitate se ridică și la cele mai înalte standarde ale tehnogiei. Vorbim, desigur, despre design responsive, protocolul AMP implementat etc. Investește atât în conținut, cât și în elementele care îmbunătățesc experiența utilizatorilor.

  1. Creează un fișier Sitemap

Fișierul „Sitemap.XML” este, practic, o hartă a site-ului tău. Poți face acest lucru cu ușurință – generezi un sitemap, îl uploadezi site și îl notifici pe moșierul Google. Sunt două modalități de a genera un fișier sitemap:

  • Poți descărca și instala un sitemap generator
  • Poți folosi un sitemap generator online

Găsești câteva resurse utile aici.

Când alegi un generator de sitemap-uri, alege unul care să-ți permită să examinezi felul în care au indexat crawlerii Google URL-urile, ca să poți interveni. Cu siguranță nu vrei să incluzi adrese duplicate sau 404 către motoarele de căutare.

Odată ce ai terminat acest pas, uploadează documentul în root-ul site-ului tău (http://exemplu.ro/sitemap.xml) și anunță-l pe Google prin Google Search Console.

  1. Folosește tag-urile <H1>

Tag-urile <H1> sunt tag-uri HTML notate cu <H> care pot primi valori între 1 și 6, <H1> fiind cel mai important. Aceste tag-uri sunt deosebit de însemnate pentru motoarele de căutare întrucât acestea le percep ca pe un schelet al paginii, headingurile furnizându-le informații despre subiectul paginii respective.

Principalele reguli de optimizare a tag-ului <H1> sunt:

  • Există un singur tag <H1> pe pagină;
  • <H1> nu trebuie să fie identic cu meta titlul;
  • Tag-ul <H1> stă amplasat deasupra celorlalte headinguri;
  • Nu este important ca o pagină să conțină toate tipurile de heading; important din punct de vedere SEO este ca o pagină să conțină <H1> și <H2>
  • Construiește headingurile în jurul cuvintelor cheie pe care le urmărești.

Distribuția headingurilor într-un articol:

<h1> Titlu articol</h1>

Conținut articol

<h2>Intertitlu articol</h2>

Coținut articol

<h3> Intertitlu articol</h3>

…etc.

Optimizarea site-ului din punct de vedere SEO nu este nici un proces rapid, nici ușor. Vei găsi multe articole pe internet care te vor ajuta în acest demers, dar de cele mai multe ori nu este suficient. O agenție SEO te-ar putea ajuta, întrucât aceștia beneficiază atât de tool-uri cu care pot monitoriza evoluția campaniei, cât și de o experiență care te va salva de la eventuale greșeli.

Între timp, acordă atenție fiecărui detaliu și optimizează-ți site-ul cu meticulozitate. Mult succes în „escaladarea” paginii de rezultate Google!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.