98% dintre maramureșeni suferă de stres. Află ACUM ce trebuie să faci pentru a nu ajunge  și TU unul dintre ei!            

Stresul, supranumit și boala secolului XXI, este o afecțiune de care suferă tot mai mulți dintre români. Principalele motive sunt fie relațiile dintre ei și superiorii de la locul de muncă, fie nesiguranța zilei de mâine. Într-o anumită măsură, acesta este considerat de către specialiști ca fiind o reacție normală și chiar necesară pentru organism. Însă, atunci când se manifestă pe termen lung și fără pauze, poate fi deja un motiv de îngrijorare, transformându-se într-o adevărată problemă.

Nivelul ridicat de stres contribuie la apariția mai multor tulburări psihice, dar și a unor boli fizice. Mai exact, se pot manifesta simptome de oboseală cronică, depresie, insomnii și chiar de afecțiuni digestive și boli cardiovasculare. Așadar, nu-i de joacă cu această afecțiune. Iată câteva metode prin care să-ți trăiești viața relaxat și fericit:

Metode de combatere a stresului

Ai grijă la deficitul de vitamine și minerale – specialiștii avertizează că lipsa acestora din organism ajută la instalarea stresului, deoarece câteva dintre ele sunt extrem de importante. De exemplu, vitamina C este unul dintre cei mai puternici antioxidanți, iar vitamina B are un rol foarte important în păstrarea funcțiilor cerebrale, in timp ce magneziul este supranumit și … hormonul fericirii. Dacă pentru doamne este mai ușor să beneficieze de acești nutrienți doar din alimentație, fiind mereu atente la ce mănâncă pentru a-și păstra o siluetă armonioasă, la domni lucrurile stau puțin diferit. Astfel, medicii recomandă folosirea unor multivitamine pentru bărbați, care să-i ajute să își mențină aportul de substanțe hrănitoare sub control.

Fă sport – activitatea fizică nu doar că te menține sănătos, dar contribuie și la vindecarea anumitor afecțiuni. Așadar, dacă nu practici un sport de performanță sau nu îți place să mergi în sala de fitness, este suficient să faci și o scurtă plimbare prin parc sau câteva ture de urcat și coborât scările blocului în care locuiești.

Fii prezent – o viață trăită pe grabă este o sursă sigură de stres. Așadar, poți începe chiar de astăzi să îți încetinești ritmul. De exemplu, data viitoare când te pui la masă, nu te mai grăbi să termini ce ai în farfurie pentru a pleca spre următoarea activitate. Dacă faci asta în mod repetat, în scurt timp vei simți cum corpul tău se detensionează.

Meditează – câteva minute de eliberare în fiecare zi te vor ajuta foarte mult să te relaxezi. Iar procesul este extrem de simplu, nici măcar nu ai nevoie de un profesionist. Pune o melodie pentru meditație, așază-te într-o poziție comodă, închide ochii și gândește-te la un lucru pozitiv, „sunt fericit”, de exemplu. Astfel, te vei elibera de toate gândurile care te stresează.

Zâmbește – atunci când simți că stresul te acaparează, respiră adânc și zâmbește. Dacă nu funcționează, râzi în hohote. Acesta scade nivelul cortizolului și contribuie la înmulțirea endorfinelor.

Este simplu să stai departe de stres, nu-i așa? Ține minte că toate persoanele au probleme, însă secretul constă în felul în care fiecare știe să le gestioneze.Sursă foto: Shutterstock.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.