Ai o mașină second-hand? Cum afli kilometrii reali ai mașinii și dacă a fost implicată în accidente

E bine cunoscut faptul că sunt şanse mari ca o maşină second-hand să aibă kilometrajul “dat peste cap”. Şi această tentativă de păcălire a cumpărătorului poate fi demontată prin câteva verificări simple. 
romania-a-inregistrat-a-patra-cea-mai-mare-cre-tere-a-inmatricularilor-de-autoturisme-noi-din-ue-124556

„Cel mai simplu mod de a verifica kilometrajul fără să te duci la tester este să te uiţi la volan şi la scaunul şoferului. Asta indică uzura, kilometrii în timp, pentru că te dai jos şi te urci de foarte multe ori, scrie Adevarul.ro. La volan e la fel, când conduci foarte mult se roade, se văd urme de uzură. Dacă vrei să afli kilometrii reali, cel mai indicat e la reprezentanţă, ei au testerul cu programul original”, mai spune Bogdan Achiţei, consultant daune.

Foarte importantă este cartea de service, când există, pe care clientul trebuie s-o ceară vânzătorului. “Te poţi uita acolo şi vezi, de exemplu, că în ianuarie 2015 s-a făcut revizia la 315.000 de kilometri. Apoi, te uiţi în bord şi vezi că ai 180.000 de kilometri şi e dat de gol vânzătorul. Numărul de kilometri e oarecum irelevant. Poate să fie o maşină cu 300.000 de kilometri care să meargă foarte bine, dacă e întreţinută”, explică specialistul.
CUM VĂ DAŢI SEAMA DACĂ MAŞINA A FOST IMPLICATĂ ÎNTR-UN ACCIDENT
Un aspect de asemenea foarte important este să întrebaţi ce dotări are maşina şi să le verificaţi. „Trebuie să verificaţi semnalizările, să meargă toate, că asta dă de gol o defecţiune la instalaţia electrică. Apoi, aerul condiţionat, căldura, reglajele de scaun, reglaj oglinzi, trapă dacă are, toate trebuie verificate pentru că, dacă nu sunt funcţionale, asta dă de gol un defect, un posibil accident”, explică specialistul.
Dacă după aceste verificări sunteţi în continuare hotărâţi să cumpăraţi maşina, este recomandabil să faceţi o testare într-un service, pentru a avea garanţia că autoturismul nu a fost implicat în evenimente rutiere despre care nu aţi fost informat de către vânzător.
„Eu recomand să se meargă la un service, nu costă mai mult de 200-300 de lei, dacă dai câţiva mii de euro pe maşină îţi permiţi să dai banii ăştia la un service. La service e ridicată maşina pe elevator şi e văzută de un mecanic (tras de roţi, văzut scurgeri). Toată lumea greşeşte cu chestia asta, face numai o constatare. Sfatul meu personal este să se facă un reglaj de geometrie a roţilor pentru că este foarte important. De obicei, una din trei maşini e lovită, în faţă sau în spate. Făcând un reglaj, poţi să fii sigur dacă maşina e ok sau nu. Într-un accident frontal se pot strâmba lonjeroanele, roţile nu se vor alinia niciodată. Dacă încearcă cel de la service să facă reglaj şi maşina e lovită, n-o să poată s-o scoată niciodată şi acesta este un semn că nu trebuie să cumperi maşina, pe viitor vei avea probleme şi cu cauciucurile şi cu elementele de suspensie, cu tot. De asemenea, un aspect de verificat la intrarea în service e seria şasiului şi seria motorului. E foarte important, nu ai să o înmatriculezi niciodată dacă una din ele diferă. Dacă nu bate caroseria cu ce scrie în carte te trezeşti că e furată, te duci al RAR şi ţi se blochează maşina acolo”, explică specialistul.
Loading...
loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.