Forfotă mare la S.C. URBIS S.A. Baia Mare în privința alegerilor sindicale.
Până nu demult, în societate au funcționat două sindicate, respectiv Sindicatul Liber al lucrătorilor din S.C. URBIS S.A., al cărui președinte era „băiatul bun” Ioan Chișiu, șef de coloană și Sindicatul Trans Urbis, cu un număr de nici 20 de membri, reprezentat de președintele Dumitru Săsăran.
Lupta pentru ciolan este acerbă
Cei doi președinți aflați în fruntea celor două sindicate și-au dat demisia. Chișiu, cu ocazia negocierii Contractului Colectiv de Muncă, iar Săsăran în cursul zilei de 7 mai 2014. Lupta pentru ciolan este acerbă, fiindcă se pune întrebarea care să fie sindicatul reprezentativ? :i se plimbă lumea de la un sindicat la altul, fiindcă ceea ce doresc șoferii este să aibă sindicatul lor. Este însă o problemă pe care unii nu au luat-o în calcul până acum: aceea că nu pot fi reprezentativi.
Ghiulai Pop Gheorghe se visează președinte de sindicat
Miercuri, 7 mai 2014, col (r) Ion Pop (Rapidu) a avut o întâlnire cu Gavril Ciceo, jurist și Gheorghe Bujor, secretar, la Sindicatul Trans Urbis, dar deocamdată nu s-a transpirat prea mult din discuțiile purtate de cei trei. Cel care face valuri și se vrea președintele sindicatului șoferilor este Ghiulai Pop Gheorghe, conducător auto, care până recent a fost membru la sindicatul lui Chișiu și sunt prieteni la cataramă, după cum spun vocile șoferilor din Urbis.
De când a venit Rapidulețu, autobuzele ”nu mai vor” să consume motorină
La întâlnirea cu șoferii, din data de 30 aprilie 2014, șoferii au cerut directorului genearal, Ion Pop, creșterea salariilor și acordarea unui procent din economia de motorină, care se realizează în perezent. De când Rapidulețu a venit la comanda societății și autobuzele s-au speriat de faima lui, astfel că nu mai vor să consume motorină, așa cum s-a consumat în anii trecuți. Diferența este mare, de până la 11% la 100 de kilometri la unele mărci de autobuze.
Specialist din Polonia adus pentru clarificarea situației la combustibil
În ultimele două zile ale săptămânii în curs, la S.C. URBIS S.A. a sosit un specialist din Polonia pentru a efectua un instructaj, dar și pentru a clarifica și unele situații de nemulțumire a societății cu privire la consumurile autobuzelor Solaris. Suntem curioși de răspunsul acestuia și sperăm ca cei ce fac parte din conducerea societății să nu le ascundă sub preș și să le facă publice, așa cum, de fapt, Rapidu a afirmat că a făcut solicitări la polonezi de a trimite specialiști pentru clarificarea lucrurilor privind situația de combustibil la 100 de kilometri. Așteptăm cu nerăbdare concluziile pe această linie.