ATENTIE, SOFERI!!! IATA Automobilele care păcălesc la consum. Diferențe de până la 50%

Autostrada-586x319Un raport dat publicităţii de grupul de cercetare Transport & Environment din Bruxelles arată că multe modele noi de maşini produse de prestigioase companii europene au în realitate un consum cu 50% mai mare decât cel trecut în cartea tehnică.

Modelele Mercedes din clasa A, C şi E, ca şi seria 5 de la BMW sau Peugeot 308 sunt adevărate devoratoare de carburant, după cum reflectă testele făcute în condiţii reale de trafic, arată raportul think tank-ului Transport & Environment.

Teste mincinoase

Diferenţa dintre consumul stabilit în urma testelor de laborator şi cel real este atât de mare încât nu poate fi explicată decât prin manipularea testelor de laborator.

În 2001, media diferenţelor între consumul înregistrat de motoarele testate în laborator şi cel rezultat în condiţii de trafic real era de doar 8%. În acest moment, aceasta se îndreaptă spre 40% şi fenomenul se întâlneşte inclusiv la maşini cu motoare de litraj mic sau mediu precum Renalut Twingo (10%), Peugeot 208 (25%) sau VW Golf (41%).
s1.bizwiz.ro
Deşi studiul nu reflectă existenţa unor dispozitive menite a falsifica datele, precum cel folosit de Volkswagen în cazul testelor de noxe pe maşinile diesel, autorii raportului susţin că se poate vorbi de un abuz al producătorilor auto prin neadaptarea testelor de laborator la situaţii reale de trafic.

Analiştii Transport & Environment cred că o intervenţie a guvernelor ţărilor europene în regândirea testelor care reflectă emisiile de dioxid de carbon şi consumul real al unei maşini ar avea un impact pozitiv în piaţa auto de pe continent.

„Atfel riscăm să ne îndreptăm spre o prăpastie care se va lărgi până în 2020 la 50% între consumul raportat la teste şi cel real”, susţin autorii raportului.

Campionii înşelătoriei

Exploatând fisurile existente în procedura de testare, în special diferenţele deja cunoscute între condiţiile de laborator şi cele de pe şosele, maşinile cu motoare pe benzină ajung să emită cu 40%-45% mai mult dioxid de carbon decât cifra trecută în fişa tehnică a automobilului.

Pentru unele modele, diferenţa se duce direct la 50%, aşa cum se întâmplă în cazul modelelor Mercedes din clasa A, C sau E, la BMW seria 5 sau Peugeot 308.

„La fel ca şi testul de poluare a aerului, sistemul european de verificare a emisiilor de dioxid de carbon şi a eficienţei consumului este complet discreditat.

Scandalul Volkswagen a fost doar vârful aisbergului, iar ceea ce se găseşte sub el reprezintă o serie de abuzuri ale producătorilor auto care permit maşinilor să înghită şi 50% mai mult carburant decât se arată în mod oficial”, reclamă Greg Archer, director în cadrul T&E.

Costul resimţit de şoferi în urma falsificării datelor referitoare la consumul real al maşinilor atinge o medie de 450 de euro/an, susţin experţii think tank-ului din Bruxelles.

Între timp, reprezentanţii industriei auto au reuşit să tragă sforile pentru a amâna introducerea unui alt set de teste (WLTP) până în 2017.

Înşelătorie la scară mare

În medie, două treimi din reducerile la emisii de CO2 au fost obţinute prin înşelătorii din 2008 şi până acum, progresul real fiind de doar 13,3 g/km, faţă de 22,2 g/km cât susţin reprezentanţii industriei auto, se mai arată în studiu.

Aceasta înseamnă că în ultimii trei ani nu se poate vorbi de o îmbunătăţire a consumului la noile maşini intrate în circulaţie.

Doar Toyota a reuşit într-o mare măsură să ţină pasul cu promisiunea de a reduce consumul şi nivelul emisiilor de dioxid de carbon.

„Această diferenţă majoră, creată prin obţinerea unui consum mai redus în cadrul testelor de laborator faţă de cel real, aruncă o umbră de îndoială asupra modului în care producătorii auto îşi tratează clienţii.

Singura soluţie o reprezintă o amplă investigaţie asupra testelor de poluare a aerului şi a eficienţei consumului, ca şi identificarea tuturor metodelor ilegale la care firmele din industria auto pot apela. Va fi necesară şi o revizuire completă a testelor”, crede Greg Archer.

În Europa, automobilele sunt responsabile de 15% din totalul emisiilor de CO2 din atmosferă, fiind şi cea mai mare sursă e poluare din transport.

Legislaţia europeană de mediu impune constructorilor de maşini să atingă un nivel de 130 grame de dioxid per kilometru în acest an şi să scadă această cantitate până la 95 de grame până în 2021.

sursa+foto:independent.md

Loading...
loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.