Catastrofă aeriană.70 de oameni au murit după ce pilotul a făcut pariu că poate ateriza legat la ochi

Catastrofă aeriană.70 de oameni au murit după ce pilotul a făcut pariu că poate ateriza legat la ochi

In ciuda faptului că transportul aerian este cea mai sigură modalitate de călătorie de pe Pământ, conform statisticilor, 70 de persoane și-au pierdut viețile pe 20 octombrie 1980, când un avion Tu-134, care a decolat de pe aeroportul Koltsovo, în Munții Urali și care se îndrepta spre Groznîi, Cecenia, s-a prăbușit.

Și nu din cauza condițiilor meteorologice, a vreunei defecțiuni, ci…din cauza pilotului, care și-a dorit cu ardoare să-și depășească limitele, scrie A1.

Pentru cei 85 de pasageri ai zborului Aeroflot 6502 ar fi trebuit să fie un zbor de rutină. Dar Alexander Kliuiev, care era pilot, și-a dorit să-și testeze capacitățile și totul s-a transformat într-o tragedie.

Avionul tocmai se apropia de aeroportul Kurumoch, pentru escala prevăzută în programul de zbor, când copilotul Ghenadi Jirnov a propus o provocare extravagantă. Kliuiev a fost de acord imediat și a pus pariu că putea ateriza „legat la ochi” (deși unele relatări spun că au fost trase perdelele în cabina de zbor).

La ora 15:48, la înălțimea de 400 de metri, cei doi piloți au început „pariul”. Renunțând la controlul vizual și asistența prin radio, Kliuiev a început aterizarea. La altitudinea de 65 de metri, avionul a emis un avertisment de apropiere de Pământ, însă Kliuiev l-a ignorat și a continuat aterizarea, deși câmpul vizual îi era obturat.

Două minute mai târziu, avionul avea să atingă pământul, la viteza de 273 de km/h. Trenul de aterizare s-a rupt la impact, iar avionul a mai făcut un salt uriaș în sus. Ba mai mult, aripa dreaptă s-a desprins, iar cea stângă s-a rupt în două. Ba mai mult de atât, avionul s-a rostogolit și a ajuns cu susul în jos și a luat foc. Nu mai puțin de 63 de oameni au murit pe loc, între care și patru dintre cei șase membri ai echipajului. Ulterior, însă, șapte oameni aveau să moară mai târziu, la spital.sursa

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.