Cu privire la amenda aplicată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor în cazul filmării de la Odorheiu Secuiesc din data de 31 august 2017, compania Kaufland România transmite următoarele precizări:
În cursul zilei de 1 septembrie 2017, reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor Miercurea Ciuc au realizat un control la unitatea Grill din cadrul magazinului Kaufland din Odorheiu Secuiesc, verificând termenele și condițiile de depozitare ale produselor și au adresat angajatelor unității întrebări legate de meniuri, procedura de servire, specificul preparatelor.
La finalul acestei vizite de lucru, din data de 01.09.2017, reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor Miercurea Ciuc au acordat o sancțiune în suma de 10.000 lei, conform procesului verbal nr. 0844623 din 01.09.2017. Procesul verbal specifică foarte clar faptul că amenda a fost dată în baza materialului video din data de 31.08.2017 care circulă pe internet și nu are la bază un alt incident similar petrecut în ziua vizitei A.N.P.C. la unitatea Grill Kaufland.
Referitor la informația apăruta pe diverse canale media cu privire la o amendă acordată Kaufland Romania în anul 2015 pentru „reclame și pliante realizate exclusiv in limba maghiară”, menționăm ca această amendă nu există.
Caz incredibil la Kaufland Odorheiu Secuiesc, în județul Harghita, semnalat joi, 31.08.2017, chiar de Ziua Limbii Române. Un client a fost refuzat de o angajată Kaufland, deoarece acesta vorbea în limba română, și nu în maghiară. Mai mult decât atât, aceasta i-ar fi adresat și injurii conform imaginilor filmate de cel în cauză. Ce credeți că a păţit vânzătoarea maghiară care a refuzat să servească un client român? Reprezentanții hypermarketului au avut primele reacții după ce incidentul a devenit viral.
ANPC a amendat cu 10.000 de lei hipermarket-ul Kaufland din Odorheiu Secuiesc.
Comisarul Sorin Susanu a dezvăluit că amenda acordată hipermarketului a fost cauzată de faptul că evenimenul nu a fost un incident izolat sau un accident, ci situația este una care persistă la supermarket.
În 2015, același hipermarket a fost amendat cu 5000 de lei pentru că reclamele și pliantele erau exclusiv în limba maghiară.
Un caz incredibil a avut loc la Kaufland Odorheiu Secuiesc, în județul Harghita, el fiind semnalat joi, 31.08.2017, chiar de Ziua Limbii Române. Un client a fost refuzat de o angajată Kaufland, deoarece acesta vorbea în limba română, și nu în maghiară.
Reacția celor de la Kaufland România este una care lasă loc de interpretări. Mai marii hypermarketului își cer scuze, vorbesc despre o comunicare corectă față de clienți, însă nu se vorbește nicăieri de vreo sancțiune sau de anumite măsuri luate urmare incidentului.
„Regretăm situația semnalată și totodată ne cerem scuze. Subliniem că ne delimităm ferm de astfel de comportamente discriminatorii. Politica noastră este să oferim servicii de calitate, caracterizate de amabilitate, față de toți clienții, nediferențiat. Vă asigurăm că facem toate eforturile de a comunica cu toți clienții noștri într-o manieră corectă și instruim periodic angajații pentru a preveni astfel de situații”, au spus cei de la Kaufland România, conform Bugetul.
NU VORBEȘTI MAGHIARA, NU EȘTI SERVIT!
Reamintim că o angajată a unui hipermarket din Odorheiul Secuiesc a refuzat să servească un client, deoarece acesta nu vorbea limba maghiară. Mai mult decât atât, aceasta i-ar fi adresat și injurii conform imaginilor filmate de cel în cauză.Bărbatul a cerut o porţie de mici, iar angajata i-a luat banii, în timp ce i-a spus ceva în limba maghiară. Se presupune că puținele cuvinte adresate ar fi conținut o înjurătură.
Așa cum se vede și în imagini, când aude limba română, angajata îi returnează banii clientului şi refuză să îl servească. Bărbatul a filmat tot incidentul şi l-a postat pe Youtube, unde a devenit viral.
Sursa: evz.ro