Ce trebuie să faci pentru imunitate sporită – Ce înseamnă imunitate înnăscută

Rezistența sistemului imunitar, ca răspuns la infecțiile respiratorii, se schimbă permanent în funcție de istoricul infecțiilor anterioare. Există două tipuri de imunitate în fața infecțiilor: imunitatea adaptivă și imunitatea înnăscută.

Profită acum : Ofertă de nerefuzat

Ofertă de nerefuzat . Cum facem un concediu reușit cu bani puțini!

Oferta de nerefuzat  la President Hotel & Resort**** din Băile Felix

Oferta de nerefuzat: Hotel Barátság Hajdúszoboszló

START OFERTE:Destinatii pentru toate gusturile si bugetele in toate colturile lumii

Profită acum:Early Booking

AGASTIA SERV – Descopera ofertele de nerefuzat FORD

Imunitatea adaptivă furnizează un fel de „memorie” imună și astfel permite un răspuns imunitar puternic și rapid când apare mai mult de o singură dată aceeași afecțiune. Pe de altă parte, imunitatea înnăscută furnizează o primă linia de apărare, cu spectru larg, mai puțin specifică împotriva agenților patogeni. Este vitală în ținerea sub control a infecțiilor cu care corpul nu a mai avut de-a face în trecut.

Potrivit unui studiu publicat în Nature Immunology, după recuperarea în urma unei infecții respiratorii, anumite celule ale sistemului imunitar înnăscut, de la nivelul plămânilor, sunt mai eficiente și oferă o protecție suplimentară împotriva unei noi infecții în săptămânile următoare.

În cadrul studiului, șoarecii cărora li s-a dat gripă aveau un risc considerabil mai mic să fie afectați de o infecție bacteriană în perioada următoare.

Imunitatea sporită se datorează felului în care, în timpul infecției inițiale, un anumit tip de celule imunitare s-au deplasat din măduvă spre plămâni și s-au transformat în macrofage, într-un tip de globule albe. Aceste celule, după ce se stabilesc la nivelul plămânilor, produc citokine, niște molecule asemănătoare hormonilor care provoacă inflamație și care contribuie la combaterea agenților patogeni.

După ce infecția a fost eradicată aceste macrofage rămân într-o stare reactivă la nivelul plămânilor, oferind un strat suplimentar de protecție împotriva eventualelor infecții care ar putea apărea în săptămânile următoare. În timp, abilitatea acestora de a produce cantități mari de citokine dispare.

În cadrul studiului menționat anterior, s-a observat că după două luni protecția împotriva infecțiilor a scăzut și în cele din urmă a revenit la același nivel ca la șoarecii care nu au fost infectați înainte.

Cercetătorii sunt de părere că acest mecanism ar putea fi valabil și în cazul oamenilor și declară că nu vor să sugereze, prin aceste rezultate, că ar fi bine ca oamenii să facă gripă având în vedere că este vorba despre o afecțiune serioasă.

Scopul acestui studiu a fost încercarea de a prezenta o imagine mai clară a felului în care o infecție virală, care este eliminată rapid, poate continua să influențeze imunitatea timp de câteva săptămâni după tratarea ei, prin schimbări pe termen lung ale celulelor imunitare înnăscute.

Acest lucru poate explica parțial de ce răspunsul nostru la boli poate varia: ceea ce la un moment dat poți combate cu ușurință și fără simptome ar putea avea efecte mai grave câteva săptămâni mai târziu.

Despre sistemul imunitar – Măsuri pentru întărire

Sistemul imunitar este un adevărat mozaic de mecanisme de protecție însă nivelul acestei protecții nu este constant. Asfel, este foarte important să luăm măsuri de precauție împotriva infecțiilor (de exemplu, vaccinul antigripal).

Cu toate că multe produse din farmacii promit stimularea imunității sau întărirea sistemului imunitar, adevărul este că e nevoie de alte acțiuni pentru a ne păstra starea de sănătate: stilul de viață echilibrat este prima linie de apărare împotriva bolilor.

Pentru a-ți întări sistemul imunitar:

  • păstrează-ți o greutate corporală adecvată
  • consumă alcool cu moderație, nu mai mult de 1 pahar de vin sau bere pe zi
  • evită fumatul
  • adoptă o alimentație bogată în legume și fructe
  • introdu exercițiile fizice în rutina ta zilnică
  • ai grijă să dormi suficient, 7 sau 8 ore pe noapte
  • învață să controlezi stresul
  • evită infecțiile urmând pașii necesari (spală-te pe mâini cu apă și săpun înainte de masă, după ce ai folosit mijloacele de transport; evită întâlnirile cu persoane gripate etc.)
  • fă-ți vaccinul antigripal în fiecare an, mai ales dacă ești într-una dintre categoriile de risc (persoane peste 65 de ani, femei însărcinate sau care alăptează, persoane cu afecțiuni respiratorii cronice, persoane cu sistem imunitar slăbit și copiii între 6 luni și 4 ani)

SURSA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.