Cel mai bine conceput site al unei primării de municipiu reşedinţă de judeţ este cel al oraşului Baia Mare

Site-urile multor primării reşedinţă de judeţ din România sunt prost făcute şi nu oferă informaţiile necesare. Este concluzia la care au ajuns experţi ai Universităţii Babeş Bolyai din Cluj-Napoca. Doar jumătate dintre primării afişează deciziile luate de consiliile locale şi prea puţine au şi o versiune de site într-o limbă de circulaţie internaţională.

Deşi nu este încă perfect, cel mai bine conceput site al unei primării de municipiu reşedinţă de judeţ este cel al oraşului Baia Mare, potrivit reprezentanţilor Universităţii Babeş-Bolyai. Municipalitatea a investit 50.000 de lei în urmă cu un an pentru o nouă platformă online a oraşului. Acum are aproape 2.000 de vizitatori unici pe zi.

„Se ocupă un compartiment specializat din cadrul primăriei şi toţi angajaţii autorităţii au obligaţia să transmită acestui grup de lucru toată informaţia pentru a fi prelucrată şi bineînţeles, ulterior, prezentată pe site”, a afirmat Cătălin Cherecheş, primarul oraşului Baia Mare.

Deşi este cel mai mare oraş din Transilvania, Cluj-Napoca ocupă abia locul al şaptelea în topul celor mai bine concepute site-uri. Reprezentanţii municipiului argumentează poziţia în clasament prin vechimea platformei: aceasta a fost construită în urmă cu 5 ani şi a costat 2.000 de euro. Totuşi, platforma online a Clujului nu se regăseşte în nicio limbă de circulaţie internaţională.

„Informaţiile care se regăsesc pe site sunt strict necesare locuitorilor rezidenţi ai Cluj-Napoca. Există un alt site destinat vizitatorilor, finanţat din bani neramburasbili europeni, visitclujnapoca.ro”, a precizat Oana Buzatu, purtător de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca.

Chiar şi aşa, site-ul adună zilnic peste 1.000 de vizualizări. Oamenii au recunoscut însă că au întâmpinat greutăţi în găsirea informaţiei.

„Cele mai accesate sunt webcamul, evidenţa populaţiei şi anunţurile”, a precizat un reprezentant al primăriei.

În coada clasamentului se află site-ul municipiului Tulcea, care stă prost atât la capitolul estetic cât şi la cel al transparenţei informaţiei în spaţiul online.

„Au probleme în primul rând cu indicatorii hard, adică documente care ar fi trebuit să existe, date de contact, programe afişate, nu există”, a precizat conferenţiar Magor Kádár, expert în comunicare la Universitatea Babeş-Bolyai.

Studiul specialiştilor în comunicare nu se opreşte aici: ei vor face la final de an un studiu asupra site-urilor consiliilor judeţene, conform digi24.ro.

 

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.