COD RUTIER 2023. Schimbări majore la obţinerea permisului! Examinatorii nu vor mai fi cadre MAI

Examinatorii nu vor mai fi cadre MAI, vor fi civili, asta pentru a mai reduce din deficitul de polițiști care a dus la programarea examenelor practice la 6 luni după examenul teoretic.

Schimbări importante la obținerea permisului de conducere, în special în ceea ce privește examinatorul. O propunere legislativă depusă în Parlament prevede schimbări importante la obținerea permisului de conducere.

În primul rand, instructorul va fi cel care va sta, în timpul examenului practic, în dreapta elevului. Polițistul va fi și el prezent în mașină, dar va sta pe bancheta din spate.

În al doilea rând, examinatorii nu vor mai fi cadre MAI, vor fi civili, asta pentru a mai reduce din deficitul de polițiști care a dus la programarea examenelor practice la 6 luni după examenul teoretic, scriu jurnaliștii de la EVZ.

Cod Rutier 2023. Șoferii care nu-și achită amenzile rămân fără permis
Propunerea legislativă a fost inițiată de mai mulți parlamentari din PNL care sunt de părere că va avea efecte benefice, atât pentru siguranța în trafic, cât și pentru bugetele locale. Pe de-o parte, spun ei, șoferii vor deveni mai responsabili și mai atenți, știind că și-ar putea pierde permisul din cauza amenzilor neplătite. Pe de altă parte, cei sancționați se vor grăbi să-și achite amenzile ca să nu-și piardă dreptul de a conducere. Iar acest lucru va aduce mai mulți bani la bugetele primăriilor

„Am depus acest proiect anul trecut, împreună cu deputaţii Laurenţiu Dan Leoreanu şi Florin Roman, din dorinţa de a semnala nivelul scăzut de achitare în privinţa amenzilor rutiere. Ideea proiectului legislativ a avut ca inspiraţie discuţiile cu reprezentanţi ai Poliţiei, care mi-au expus consecinţele acestui fenomen”, a explicat deputatul Gabriel Avrămescu, unul dintre cei care au elaborat propunerea legislativă.

Prin adoptarea actului de reglementare, primăriile vor avea la dispoziție un instrument în plus pentru colectarea amenzilor. Inițiatorii legii susțin că din cauza nivelului scăzut de colectare a veniturilor din amenzi, localitățile primesc mai puțini bani, iar funcționarii sunt supuși sancțiunilor Curții de Conturi.

„Sunt zeci de milioane care se adună, mai ales la nivelul orașelor mari. Să-i eliminăm pe acei șmecheri din trafic care știu că oricâtă amendă ar primi, nu au nici o problemă și nu vor plăti. Autoritatea publică locală transmite informația către șeful Poliției rutiere, la fel ca atunci când conducătorul auto însumează cele 15 puncte și i se suspendă permisul de conducere. Mecanismul de aici încolo curge în mod similar”, este de părere Laurențiu Leoreanu, un alt inițiator.sursa

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.