Pregătirea strategiei și a campaniilor de marketing pornește din biroul echipei de marketeri unde au loc sesiuni intense de brainstorming ce generează sute de idei. Din aceste sute de idei rămân doar câteva în planul de implementare și campaniile de influencer marketing nu trebuie să lipsească. Te vom scuti de eforturi infinite, iar cu ajutorul specialiștilor de la Applicat îți vom oferi câteva sfaturi despre cum poți integra influencer marketingul în strategia ta de promovare.
Cum integrezi influencer marketingul în planul tău de promovare
Pregătirea strategiei și a campaniilor de marketing pornește din biroul echipei de marketeri unde au loc sesiuni intense de brainstorming ce generează sute de idei. Din aceste sute de idei rămân doar câteva în planul de implementare și campaniile de influencer marketing nu trebuie să lipsească.
Te vom scuti de eforturi infinite, iar cu ajutorul specialiștilor de la Applicat îți vom oferi câteva sfaturi despre cum poți integra influencer marketingul în strategia ta de promovare.
Care este rolul campaniilor de influencer marketing?
Influencer marketingul este o strategie sau o metodă prin care sunt generate campanii de promovare și parteneriate prin intermediul influencerilor. Acolo unde există influenceri cu un număr mare de urmăritori ce formează un potențial grup țintă pentru vânzarea produselor tale, vor avea loc și parteneriate cu aceștia. Punctul de cotitură al campaniilor prin influenceri care face diferența prin comparație cu orice altă metodă de promovare este că influencerul are deja încrederea audienței câștigată.
Cel mai important lucru pe care ți-l oferă un influencer este accesul la o audiență care va asculta opinia acestuia. Când influencerul recomandă produsul tău, audiența va lua în considerare spusele lui. Iar cu cât campania este mai creativă, cu atât ROI-ul va crește. Ce mai rămâne de făcut este să găsești influencerul potrivit, dar cu asta te ajutăm noi la Applicat.
Cum integrezi influencer marketing în campaniile tale de promovare?
Pentru a integra campaniile de promovare prin influenceri în strategia ta, îți recomandăm să urmezi următorii pași care îți vor ajuta echipa să aibă o privire de ansamblu mult mai corectă asupra nevoilor și rezultatelor unei astfel de colaborări.
- Înțelegerea obiectivelor
Obiectivul este principalul motiv pentru care apelezi la soluții de influencer marketing. Stabilirea parametrilor obiectivului este direct proporțională și cu șansele de îndeplinire ale acestuia. Obiectivul trebuie să fie specific, să includă cifre, să fie punctual. Te vei concentra pe vânzări sau pe creșterea vizibilității brandului tău? După ce ai aceste lucruri stabilite, poți trece la analiza factorilor și parametrilor de tracking.
- Tracking
Cum vei stabili dacă obiectivul tău a fost atins sau dacă influencerul a fost de ajutor pentru strategia ta de promovare? Trebuie să stabilești o serie de indicatori de performanță, niște KPI. Poți avea în vedere CTR, numărul de likes, comentarii sau distribuiri.
- Caută influencerii potriviți
Cea mai bună soluție în acest pas este să te înscrii pe Applicat. Îți vom pune la dispoziție o listă cu influenceri din toate nișele, unelte pentru a crește performanța campaniilor de influencer marketing și un algoritm de inteligență artificială care te va ajuta să faci analiză predictivă a campaniilor și îți va oferi sfaturi pentru care sunt cele mai bune caracteristici ale unei campanii de influencer marketing de succes.
Cu ajutorul Applicat vei elimina și etapa de contact a influencerului sau stabilirea condițiilor de colaborare. Multe colaborări nu se concretizează tocmai pentru că nu sunt intermediate corect ținând cont de dorințele fiecărei părți.
- Tehnica de promovare
Dacă detaliile cu privire la planificare au fost stabilite, trebuie să stabiliți tehnica prin care produsul tău va fi promovat. Iată câteva detalii despre cum arată un brief de campanie:
- Obiectivul fiecărei piese de conținut publicate în social media
- Stilul postărilor, tonul vocii
- Frecvența cu care se postează
- Backlinks, hashtags și parametrii de tracking
Concluzie
Integrarea campaniilor de influencer marketing nu trebuie să fie forțată, ci trebuie să facă parte dintr-un ansamblu de campanii și strategii. Dacă nu ai mai planificat astfel de colaborări cu influenceri, înregistrează-te în Applicat și te scutim noi de toate detaliile.