Cum NE JUPOAIE magazinul. CIFRELE de care N-AI ŞTIUT NICIODATĂ

supermarketOpt din zece cei mai mari zece retaileri alimentari din România au monetizat la maximum reducerea de TVA la alimente aplicată de la 1 iunie 2015. Profiturile au crescut şi de trei ori, astfel că liderul pieţei, Kaufland, face 7 lei profit la fiecare 100 rulaţi.

Profiturile din retailul alimentar au crescut anul trecut spectaculos pentru mare parte dintre cei mai mari zece jucători din piaţă în funcţie de cifra de afaceri din 2015. Cu excepţia lanţului Real operat de grupul german Metro (cele patru hipermarketuri nepreluate de Auchan în cadrul tranzacţiei din 2013) şi a lanţului Cora, care au raportat pierderi în 2015, toţi retailerii internaţionali care activează în România au avut venituri superioare cheltuielilor.

Triplare a profiturilor

Cea mai mare performanţă la capitolul profit a făcut anul trecut discounterul german Lidl. Acesta a raportat o creştere a profitului net cu 186,2% faţă de 2014, ajungând la 171,1 milioane de lei net (38,7 milioane de euro). Marja comercială netă la Lidl a ajuns la 3,6%, faţă de 1,5% în 2014.

Lidl a devenit, în baza rulajelor din 2015, al treilea cel mai mare retailer alimentar din România, devansând Metro şi Auchan. Compania operează acum aproximativ 200 de magazine la nivel naţional, ritmul de creştere fiind de 10 magazine pe an.

Aproape la fel de fulminat a crescut şi profitul Selgros (plus 184,1%), al doilea cel mai mare retailer cash&carry din România, după Metro. Compania a ajuns la o rată a profitului de 1,4% faţă de 0,5% în 2014, într-un an cu mari schimbări pentru ei. Urmare a proceselor de anul trecut, Selgros şi-a reluat expansiunea cu formate mai mici şi şi-a schimbat identitatea vizuală. Selgros Cash&Carry România şi-a început activitatea pe piaţa locală în 2001, iar în prezent deţine 19 magazine.

Nu în ultimul rând, Billa România, companie deţinută acum de Carrefour în urma unei tranzacţii anunţată anul trecut, a avut o creştere a profitului cu 121% faţă de 2014, până la 5,1 milioane de lei (1,1 milioane de euro). Marja comercială netă în cazul lor a rămas însă subunitară.

Kaufland, cel mai mare şi mai profitabil

Ca şi anul trecut, Kaufland, liderul pieţei în funcţie de cifra de afaceri rămâne însă şi cel mai profitabil. Anul trecut, retailerul a ajuns la o rată o profitului de 7% la o cifră de afaceri ce depăşeşte uşor două miliarde de euro. Compania opereată 108 unităţi la nivel naţional. Urmează Lidl, operatorul de supermarketuri tip discount ce face parte din acelaşi grup cu Kaufland şi Mega Image al grupului belgian Delhaize Group. Mega Image este cel mai mare operator de supermarketuri din ţară, având un număr de aproximativ 480 de unităţi.

Clasamentul celor mai profitabili retaileri

CompaniaPozitie*Profit net 2015Profit net 2014Trend 2014/2015Marjă comercială netă 2015Marjă comercială netă 2014
Kaufland Romania164.891.8179409.734.08358,30%7,00%5,10%
Lidl Discount317.190.729760.059.728186,20%3,60%1,50%
Mega Image SRL6102.841.39655.702.76184,60%2,80%1,90%
Carrefour Romania SA2127.672.89111.923.90317,00%2,40%2,60%
Profi Rom Food SRL952.569.27727.329.23992,30%2,00%1,40%
Selgros Cash&Carry743.215.46015.208.078184,10%1,40%0,50%
Auchan Romania SA552.898.610-61.744.7561,10%
Metro Cash&Carry43.5462.6661.257.5460,70%
Billa Romania125.183.8002.345.018121,00%0,30%0,10%
Rewe Romania SRL812.862.77211.375.77313,00%
Real Hyper Magazine SRL10-48.803.789-54.941.694
Romania Hypermarche SA11-39.819.970-25.012.412
Artima SA1392.214-2.760.926
* Clasament in functie de cifra de afaceri din 2015
SURSA: Ministerul Finanţélor Publice

Cifrele sunt exprimate în lei.

Sursa: economica.net

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.