Daca masina ta isi traieste ultimii ani ai batranetii si o simti cam obosita, mai ales la drumurile lungi, cu siguranta te gandesti sa faci o investitie si sa iti cumperi un autoturism . Stim cu totii ca piata auto are o gama larga si ca masinile noi sunt cam scumpe, chiar si pentru un leasing. Mai mult de atat, daca situatia financiara nu este una infloritoare, o masina noua nu va fi niciodata o investitie de viitor. Asta pentru ca, odata cu trecerea anilor isi va pierde din valoarea initiala si o vei revinde in cel mai bun caz cu jumatate sau un sfert din cat ai dat pe ea. Asa ca, de multe ori o masina second hand-poate fi o varianta castigatoare.
Cu toate acestea riscurile sunt mari si trebuie sa fii pregatit sa ti le asumi. Sunt , insa, cateva indicii care te pot ajuta sa nu iei teapa si sa alegi o masina buna. Iata la ce trebuie sa fii atent:
Cumpara masina din strainatate. Suna putin cam rasist, dar e binecunoscut faptul ca la noi in tara samsarii isi cam fac de cap cu masinile second- hand. Pe langa faptul ca umbla la kilometraj, te poti trezi cu o masina care arata beton pe dinafara, dar e cam “varza” pe interior. Si pe asta se mizeaza. Cand ajungi in parcul auto sa iti “ia ochii” si sa dai banii. Cele mai multe autoturisme sunt cumparate la mana a doua din Germania. Cauta pe cineva care face drumuri acolo pentru a aduce masini si alatura-te. Vei cheltui cativa bani in plus, dar omul va sti unde sa te duca si vei putea chiar tu sa testezi si sa alegi. In Bockel, de exemplu, majoritatea masinilor sunt cumparate de la firme foarte mari de leasing si pun la dispozitie tot istoricul masinilor. Au mai multi kilometri, fiind autoturisme de firma, dar macar stii ca sunt reali!
Daca iti achizitionezi o masina noua fii atent sa ai o usa de garaj care sa ofere siguranta. Poti sa vezi aici mai multe modele, calitate germana. Fie ca este vorba de usa de garaj tip ruolu , sectionale sau comune, vei gasi ceva potrivit si de calitate.
Nu cumpara un model care e sub pretul pietii. Daca ai gasit asa ceva si te gandesti ca e noroc chior, sunt mari sanse sa te inseli. Chiar daca omul e presat sa vanda din cauza unei urgente nu va scadea din pret mai mult de 500, maxim 1000 de euro. In caz contrar, masina are cu siguranta o hiba ascunsa si daca o vei cumpara, cu siguranta vei descoperi care e , de fapt , problema ei, dar nu cred ca asta vrei!
Fereste-te de rugina. La caroserie e important sa urmaresti acest aspect, in primul rand. Indiferent cat de noua este o masina in acte, rugina nu e deloc un semn bun! Fii, de asemenea, atent la culoarea masinii. Daca observi mai multe nuante s-ar putea sa fi fost revopsita dupa un incident! Verifica imbinarile dintre aripi si capota, asta iti va arata cu o mai mare exactitate daca masina a fost lovita. Asta pentru ca piesele folosite dupa un accident sunt after market, special concepute, astfel incat sa nu fie exact la fel ca si cele originale. La o privire atenta vei observa diferenta de aliniere.
Ia cu tine un specialist. Fie ca este vorba de un mecanic sau de un amic de-al tau care se pricepe la masini. Important este ca omul sa cunoasca meserie si sa ii sara in ochi eventualele probleme. E bine sa ai cu cine te sfatui cand faci o investitie importanta.
Nu cumpara o masina mai veche de 8 ani pentru ca vei regreta in mai putin de 1 an. Autoturismul ar trebui sa aiba 3-4 ani vechime pentru a da un randament bun. Dupa 5-6 ani devine o masina acceptabila, dar daca deja urci mai sus o sa stai mai mult in service cu ea decat pe drumurile patriei. Asa ca , mai bine mai stai 1 an, mai strange cativa banuti si cumpara ceva mai nou.
Important este sa alegi o masinsa care sa iti placa, dar de care sa te poti folosi fara prea multe probleme si drumuri la mecanic.
Degeaba e frumoasa daca iti mananca toti banii, nu-i asa?