Cum să creezi meniul de băuturi ideal pentru localul tău

Meniul este primul lucru pe care clienții tăi îl consultă înainte de a comanda sau atunci când vizitează pagina de internet a localului. Aspectul și conținutul său sunt importante atât pentru a oferi o experiență plăcută consumatorului, cât și pentru a crește profitul afacerii tale. Fie că vrei să creezi un meniu de la zero sau să-l actualizezi pe cel vechi, în acest articol ai la dispoziție câteva sfaturi utile care te vor ajuta să satisfaci nevoile clientelei tale.

Cele mai eficiente strategii pentru un meniu de băuturi à la carte

  • Separă băuturile de preparatele culinare

Dacă ești proprietarul unui restaurant unde sortimentele de mâncare și băutură sunt variate, este indicat să oferi clienților un meniu separat pentru fiecare. De altfel, dacă deții un bar care servește mai multe tipuri de băutură (cocktailuri, bere, vinuri, aperitive etc.), poate fi o idee bună să le listezi și pe acestea separat. Meniurile stufoase pot fi greu de parcurs și manevrat, ceea ce poate îngreuna familiarizarea clienților cu produsele localului și plasarea unei comenzi în timp util.

  • Alege denumiri inspirate de sezon

Pentru a atrage atenția unei noi clientele și a te menține relevant pe piață, este important să diversifici un pic conținutul meniului și să abordezi rețete noi de cocktail în funcție de sezon. Te poți juca cu denumirile băuturilor pentru a reda atmosfera festivă și pentru a stârni amuzamentul clienților. De exemplu, poți crea o rețetă specială pentru Halloween folosind o aromă îndrăgită de sezon precum cea de dovleac. O alternativă simplă și populară este piureul de dovleac, amestecat cu suc de ananas, rom negru, lămâie, vanilie, scorțișoară și ghimbir. Ce-ai zice să-l numești Rumpelpumpkin, inspirat de renumitul drăcușor „Rumpelstiltskin” din basmele germane? Calitatea ingredientelor este esențială pentru succesul noilor tale rețete, de aceea Wpg.ro se asigură că localul tău are parte de tot ce e mai bun.

  • Include o scurtă descriere pentru fiecare băutură

Probabil ai observat că un preparat devine mult mai îmbietor atunci când este asociat cu  anumite adjective, cum ar fi „suculent”, „crocant” sau „apetisant”. Sigur! Nu crezi până nu încerci, însă nu poți nega că o astfel de descriere îți stârnește curiozitatea. Același lucru se poate aplica și în cazul băuturilor. O descriere scurtă și eficientă îi va ajuta pe clienți să facă o alegere potrivită bazată pe gusturile personale. În cazul unui cocktail, de exemplu, este important să enumeri toate ingredientele, cu mențiunea ca cel mai reprezentativ ingredient să fie listat primul, în timp ce alte elemente mai reduse cantitativ precum siropul de zahăr sau garnitura să apară la finalul descrierii. Pentru a stimula simțurile și curiozitatea clienților tăi, folosește în descriere cuvinte atractive precum „fresh”, „parfumat”, „catifelat” sau „savuros”. În lista de vinuri poți include o descriere mai cosmetizată a culorii, densității și aromelor care definesc un anumit sortiment. Nu uita, de asemenea, să incluzi anul fabricării, soiul de struguri și, bineînțeles, originea. Ai însă grijă să nu te lași dus de val și să incluzi prea multe detalii pretențioase care pot irita consumatorii.

  • Nu adăuga numărul de calorii

Deși nu este rău să atragi de partea ta persoane care acordă importanță aportului caloric, menționarea caloriilor din fiecare băutură poate strica cheful clienților care vor pur și simplu să se destindă și să se bucure de o ieșire distractivă. Potrivit unor sondaje, mai bine de 55% dintre consumatori preferă să nu vadă numărul de calorii menționat în dreptul băuturilor, în special femeile. În schimb, poți include o categorie separată în meniu pentru băuturile cu conținut caloric scăzut.

Fii receptiv la sugestiile clienților, evidențiază cele mai vândute produse așa cum se cuvine și pune în practică strategiile de mai sus chiar ACUM! Câștigurile nu vor înceta să apară.Sursa foto: Pexels.com

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.