Cum să slăbești ușor după 40 de ani. Cele mai mari greșeli care duc la acumularea kilogramelor după această vârstă

Corpul începe să se schimbe de la naștere, însă perioadele în care corpul și silueta suferă transformări majore sunt ​​adolescența și perimenopauza (perioada cuprinsă între 40 și 50 de ani).

Profită acum : Ofertă de nerefuzat

Ofertă de nerefuzat . Cum facem un concediu reușit cu bani puțini!

Oferta de nerefuzat  la President Hotel & Resort**** din Băile Felix

Oferta de nerefuzat: Hotel Barátság Hajdúszoboszló

START OFERTE:Destinatii pentru toate gusturile si bugetele in toate colturile lumii

Profită acum:Early Booking

  AGASTIA SERV – Descopera ofertele de nerefuzat FORD

Cum să slăbești ușor după 40 de ani. Femeile trecute de 40 de ani iau în greutate, în principal, din cauza schimbărilor hormonale asociate cu vârsta. Prea mult sau prea puțin estrogen determină creșterea în greutate.

Metabolismul de bază încetinește: cu cât îmbătrânești, cu atât ai nevoie de mai puține calorii. Stresul joacă și el un rol important și femeile au adesea motive întemeiate să fie stresate la 40 de ani. Adolescenții care își trăiesc viața la maximum, îmbătrânirea părinților, munca solicitantă sunt doar câteva dintre problemele care le provoacă un stres major și continuu femeilor la această vârstă.

Stresul cronic induce eliberarea unei cantități mari de cortizol care stimulează insulina. Acest hormon facilitează depunerea grăsimilor, în special în regiunea abdominală.

În plus, dacă, de-a lungul anilor, am ținut prea multe diete, organismul a devenit mai rezistent la privarea de mâncare: depune mai ușor kilograme și le pierde mai greu. În plus, apare și efectul yo-yo pentru că organismul a învățat să funcționeze cu mai puține calorii, apoi, la cea mai mică abatere de la dietă, grăsimea se acumulează în adipocite.

Indiferent de vârstă, mușchii își pierd tonusul atunci când nu sunt antrenați. Fără exerciții fizice regulate, mușchii se topesc cu 1 până la 2% pe an. Asta înseamnă că ajungi să ai cu 500 g mai puțină masă musculară în fiecare an! În ceea ce privește masa de grăsime, aceasta crește în medie cu 1 g pe zi la femei începând cu vârsta de 20 de ani. Înmulțește cu 365 de zile și imaginează-ţi rezultatul în timp!

În plus, în perioada perimenopauzei și mai ales după menopauză, sub influența hormonilor, grăsimea tinde să migreze pe coapse, fese, șolduri şi burtă. Această distribuție a grăsimilor este legată de un risc crescut de boli cardiovasculare.

Toate acestea nu sunt, însă, motiv de panică. Jumătate dintre femei nu se îngrașă mai mult după 40 de ani decât înainte. În plus, nimeni nu se îngrașă peste noapte (desigur, excludem cazurile în care îngrăşarea survine pe fondul unei afecţiuni). Excesul de greutate se instalează treptat, dovadă că se datorează dietei și unui stil de viață sedentar.

Un stil de viață sedentar, prea mult zahăr și grăsimi reprezintă excesul de calorii care sunt stocate sub formă de lipide sau rezerve de grăsime în țesutul adipos. De exemplu, un singur cub de zahăr în exces în fiecare zi timp de 30 de ani ar duce la îngrășarea cu 20 de kilograme dacă nu ar avea loc o ardere corespunzătoare a caloriilor.

Iată, în cele ce urmează, cele mai eficiente metode de a scăpa de grăsimea în exces după 40 de ani.

Uită de dietele restrictive

Dacă mănânci prea mult, te îngrași din cauza aportului caloric prea mare care nu este compensat de activitatea fizică. Prin urmare, este necesar să îţi schimbi obiceiurile alimentare în loc să continui cu dietele restrictive care au drept consecinţă efectul yo-yo şi care te fac să vă îngrășați încet, dar sigur. Dietele prea restrictive duc nu doar la pierderea grăsimii, dar şi a masei musculare. De îndată ce mănânci din nou „normal”, caloriile în plus ajung în masa de grăsime. Şi asta întrucât organismul îşi face stocuri în aşteptarea altor perioade de înfometare.

Redu aportul de calorii

Dacă o persoană tânără poate consuma cu ușurință 2.000 de calorii sau mai mult, la 45 de ani, din toate motivele prezentate de mai sus, aportul de calorii ar trebui limitat la 1.700 pentru a evita îngrăşarea.

Optează pentru activitate fizică regulată

Chiar dacă nu eşti fanul mersului la sală, o plimbare în pas alert de o oră în fecare zi poate face diferenţa. Cu cât masa musculară este mai mare, cu atât este mai mare energia furnizată de organism pentru a menține țesutul slab.

Respectă perioadele de relaxare

Eliberează-te de stres încercând să faci alegeri pentru propria ta bunăstare. Respectă-ţi perioadele de relaxare, stabilește-ți obiective realiste, fii mai atentă la nevoile tale și nu ezita să folosești tehnici adecvate. Yoga, masaje, acupunctură, totul este de luat în considerare.

Cum să-ţi echilibrezi dieta

Este foarte important să te concentrezi mai mult pe calitatea alimentelor decât pe cantitate. Obişnuieşte-te să găteşti mâncăruri proaspete, care să conţină cât mai multe legume, proteine ​​animale sau vegetale (foarte sățioase), leguminoase și cereale integrale.

Totodată, încearcă să reduci pe cât posibil sau chiar să elimini produsele zaharoase, care creează dependenţă.

Şi să nu uităm de cei doi litri de apă pe zi, care fac adevărate minuni.

Sursa: rtv.net

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.