De unde ştii că maşina ta pierde freon şi ce trebuie să faci?

Una dintre cele mai frecvente probleme pe care le poate întâmpina sistemul tău de aer condiționat este scurgerea de freon. Freonul, mai frecvent cunoscut sub numele de agent frigorific, funcționează pentru a răci maşina, eliminând aerul cald din interiorul sistemului de aer condiționat și mutându-l în exterior. Dar, din diverse motive, freonul poate începe să se scurgă.

Sistemul de aer condiționat (AC) al mașinii tale a încetat să mai dea aer rece? Dacă da, problema ar putea fi atribuită nivelurilor scăzute de agent frigorific (freon). La fel ca aerul condiționat de acasă, sistemele de curent alternativ auto funcționează folosind freonul pentru răcirea aerului. Compresorul presurizează freonul, transformându-l dintr-un gaz într-un lichid. Această modificare a presiunii permite, în esență, sistemului să creeze aer rece care circulă în cabina vehiculului. 

Cu toate acestea, dacă există scurgeri în sistem, acesta nu va putea îndeplini această sarcină. Deci, de unde știi dacă mașina ta pierde freon? Ei bine, există câteva semne de căutat.

Temperatura care iese prin gurile de ventilare

Unul dintre cele mai relevante simptome ale nivelului de freon auto scăzut este prezența aerului la temperatura camerei care iese din orificiile de ventilare. Un sistem funcțional de aer condiţionat ar trebui să sufle aer rece, presupunând că este setat la aer rece. Dacă vehiculul scoate aerul la temperatura camerei, ar putea fi un semn că freonul se pierde sau că nu mai există deloc, caz în care va fi necesar ca acesta să fie completat sau înlocuit cu totul.

Scurgeri vizibile

Desigur, un alt semn al nivelurilor scăzute de freon este o scurgere vizibilă. Freonul arată de obicei ca un ulei subțire în stare lichidă. Nu este neobișnuit ca șoferii să îl găsească în jurul compresorului, ţevilor sau în interiorul cabinei. Dacă observi lichid care ar putea fi freon, curăţă-l și verifică-l din nou mai târziu. Dacă este din nou acolo, este  cu siguranţă o scurgere de un anumit tip, posibil freon.

Ambreiajul nu cuplează

Când porneşti aerul condiţionat, ar trebui să auzi cuplarea ambreiajului. Acest lucru este important deoarece ambreiajul permite compresorului să presurizeze freonul. Dacă nu se activează, ar putea fi însă un semn că ai nevoie de mai mult freon. Ambreiajul funcționează citind nivelurile de freon. Și dacă nu există suficient freon, nu va cupla.

Gheaţa pe compresor

În cele din urmă, prezența gheții pe compresor ar putea indica niveluri scăzute de freon. Acest lucru este cauzat de obicei de umezeală care ia locul freonului.

Acestea sunt doar câteva semne comune ale nivelurilor scăzute de freon. Vestea bună este că, de obicei, îţi poţi încărca vehiculul cu freon rapid, la service, pentru că această operaţiune este făcută atât de des încât mecanicii ştiu exact unde să umble şi ce să facă.  Cu toate acestea, aceasta este doar o soluție temporară dacă există o scurgere. Cu excepția cazului în care găseşti și remediezi scurgerea, freonul nou reîncărcat se va scurge din nou. Deci, dacă există scurgeri, primul lucru de făcut este să apelezi la un mecanic pentru a vedea care este problema.

Conform Cuget Liber, sunt mai multe momente în care poți lua în calcul o vizită la service, iar aerul condiționat te poate duce mult în eroare, în ceea ce privește diagnoza.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.