Deputatul Duruș anticipează continuarea dezastrului din infrastructura rutieră Maramureșul riscă să piardă Autostrada Nordului

După ce în ultimii 14 ani nu am atras foarte multe fonduri europene pentru construcția de autostrăzi (de fapt, aproape deloc), pe exercitiul financiar european viitor, UE va reduce drastic alocările pentru infrastructură. În felul acesta, construcția autostrăzilor în România nu va mai fi posibilă cu fonduri europene nerambursabile. Unul dintre proiectele afectate direct va fi Autostrada Nordului. Aceasta ar trebui să lege Maramureșul de Suceava, pe ruta Dej -Bistrița. Legea a trecut de Senat anul trecut în primăvară, dar nu a mai ajuns în Camera Deputaților. În afară de proiectele deja demarate cu fonduri europene (Sibiu-Pitești sau Lugoj-Deva), singurul proiect rutier nou ce s-ar încadra în noul exercițiu financiar ar fi autostrada Ploiești-Bacău.

Vicepreședintele Camerei Deputaților, Vlad Emanuel Duruș, a cerut prin mai multe interpelări, formulate anul trecut, bani pentru acest proiect. Solicitarea a fost reînnoită la finalul anului trecut, prin intervenție la Legea Bugetului de stat. „ În draftul viitorului program operațional pe infrastructură pentru perioada 2021 – 2027, România ar urma să primească de la UE doar 4 miliarde de euro, din care doar 2,6 mld euro să fie din Fondul de Coeziune și 1,4 mld euro din Fondul de Dezvoltare Regională. În aceste condiții, singurele proiecte de infrastructură care ar urma să fie realizate cu fonduri europene nerambursabile sunt: autostrada Ploiești – Bacău și modernizarea căii ferate Arad – Timișoara. Maramureșul pierde astfel Autostrada Nordului și pare din ce în ce mai greu realizabil proiectul drumului expres Baia Mare – Vaja, cuprins în Masterplanul de transport.”, a spus deputatul Vlad Duruș.

Anul trecut România a reușit să finalizeze mai puțin de 50 km de autostradă, deși la începutul anului s-a vorbit de construcția a 180 de km. Nici 2018 nu a fost un an mai bun, același guvern PSD nereușind să dea în folosință mai mult de 60 de km de autostradă. Asta, în condițiile în care în actualul exercițiu financiar al UE, Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014 – 2020 beneficiază de o alocare financiară de cca. 10,8 mld. Euro.

(P)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.