Dezvoltăm competențele în școlile din România

În data de 8 mai 2014, senatorul Liviu Marian Pop a participat la “Conferința națională Dezvoltarea competențelor în școlile din România: Provocări și Oportunități pentru actualele politici educaționale”, organizată de Federația Sindicatelor Libere din Învățământ.

Principalele teme abordate în cadrul acestei dezbateri au vizat identificarea politicilor și strategiilor naționale privind dezvoltarea competențelor cheie în școli. Progresul educației depinde în mare măsură de adaptarea curriculumului destinat învățământului de masă pentru a răspunde cerințelor elevilor și pentru a realiza o incluziune în educație. De asemenea, modalitățile de integrare a copiilor cu cerințe educaționale speciale au în vedere lansarea unor standarde naționale și niveluri stabilite identice bazate pe o relație dintre gândire și practică.

“Persoanele cele mai avizate pentru a contribui la reforma educației și la modificarea programelor școlare aplicate este corpul profesoral. Noi, profesorii, alături de Ministerul Educației Naționale vom putea alcătui un curriculum național adecvat și centrat asupra cerințelor educaționale. În cadrul unei reforme a sistemului educațional trebuie să avem în vedere flexibilitatea programelor școlare și adaptarea acestora la nevoile elevilor. Cu încredere pentru un viitor în care educația este o prioritate, sunt ferm convins că împreună vom reuși să aducem schimbarea de care avem nevoie.” a declarat senatorul Liviu Marian Pop.

În cadrul dezbaterii s-au prezentat o serie de analize și propuneri realizate de specialiști în domeniul educației, iar documentul final compus din lucrările argumentate ale  profesorilor va fi transmis Ministerului Educației Naționale pentru a contribui la modificarea programelor școlare, astfel încât ele să fie aplicabile, practice și centrate asupra elevului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.