E dezastru pentru toți șoferii! Măsurile sunt fără precedent

Domeniul transporturilor este poate cel mai afectat segment al economiei românești, în contextul pandemiei de Coronavirus. Problema este că, în același timp, transporturile reprezintă un segment vital al economiei, cu peste 150.000 de angajați, contribuții uriașe la bugetul statului și legături cu absolut toate domeniile economiei. Premierul Orban a anunțat, ieri, vag, că se vor lua măsuri pentru sprijinirea transportatorilor, însă a nuanțat ulterior că mai întâi vor fi discuții cu structurile Europene. Între timp, ratele la bănci și la leasing curg și șoferii sunt plătiți în medical, pentru că lasă mașinile la garaj, speriați de noul virus.

ECONOMICA.NET a intrat în posesia propunerilor puse de cele mai importante organizații ale transportatorilor pe masa ministrului transporturilor, Lucian Bode. Ele acoperă o gamă largă, de la definirea unui culoar unic de transport de marfă, care să fie considerat sigur, până la facilități de natură fiscală și amânarea plății ratelor. Până acum, doar în ceea ce privește amânarea ratelor la bănci au ieșit informații în spațiul public, inclusiv ministrul finanțelor, Florin Cîțu și reprezentanți ai Băncii Naționale spunând că sunt discuții în acest sens și băncile ar fi deschise.

Nimic, însă, în plus și nimic despre firmele de leasing, acolo unde au rate de plătit multe dintre firmele de transport. Prezent la discuțiile cu Ministerul, Vasile Ștefănescu, președintele COTAR, una dintre marile organizații ale transportatorilor, este mai degrabă pesimist, după discursul neclar susținut, ieri seară, de premierul Orban.

” Ministrul Bode a părut interesat de propunerile noastre și a spus că va merge cu ele la premier. Totuși, declarațiile primului ministru nu au arătat ceva concret. Dimpotrivă, a spus că este nevoie de discuții cu organismele Europene. Mă tem să nu pățim c în timpul criei din 2008 când ne-au promis măsuri de sprijin și nu au mai făcut nimic. Este un test pentru întreaga Europă ceea ce se întâmplă acum și mă tem că examenul a fost picat. Doar în ultimele zile mi-au venit 32 de șoferi, mă refer doar la firma mea, și mi-au lăsat mașinile la gaaraj. Oamenii sunt speriați, au copii, le plătesc concediu, ce să fac, dar nu știu că se va mai putea.

Ca mine sunt mulți alții”, a declarat Ștefănescu.   #economica a scris în premieră despre problemele majore cu care se confruntă firmele de transport, ale căror afaceri au scăzut la jumătate, pe anumite segmente. Citiți analiza noastră completă asupra acestui fenomen. Iată, mai jos, principalele propuneri ale asociațiilor transportatorilor, discutate la ședința din 11 martie, cu ministrul transporturilor. – Stabilirea unui culoar unic pentru transportul de marfă (nr: activitate vitală pentru orice economie) – Reducerea sau anularea TVA pentru serviciile de transport( pe o comparație cu facilitățile primite de firmele de turism, COTAR și FORT au susținut reducerea la 5%, în timp ce UNTRR a susținut chiar eliminarea TVA) – Reeșalonarea ratelor în cazul contractelor de împrumut și de leasing – Anularea penalităților pentru plata întțârziată a ratelor – Posibilitatea amânării platei taxelor și impozitelor – Reducerea dobânzilor – Amânarea plății rovignetei – Eliminarea taxei de pod la Fetești – Creșterea diurnei șoferilor de la 50 de lei la 200-250 de lei – Stabilirea unor compensații financiare acordate firmelor de transport prin mecanisme europene

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.