Este șocul anului pentru toți șoferii! Nu mai rămân nici jumătate!

România tinde să devină studiu de caz pentru piața europeană a asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto(RCA). City Insurance, o companie cu capital autohton, de altfel singura de pe piață, a reușit, în doar 5 ani, să ajungă de la statutul de societate de pluton la acela de deținător al unui semimonopol. Datele ASF aferente primelor șase luni din 2020 relevă că una din două mașini înmatriculate în România are RCA la City Insurance, în timp ce peste patru din zece lei încasați din această linie de asigurare merg spre aceeași companie. În timp ce City este deja la un nivel nemaiatins vreodată în România, un singur alt asigurător pare că mai ține pasul cu ea, Euroins. Majoritatea multinaționalelor se retrag pur și simplu de pe piață. Doar Asirom VIG și Grawe au dat semne de viață în prima jumătate a acestui an, însă în niciunul dintre cele două cazuri RCA nu reprezintă un obiectiv fundamental, după cum afirmă șefii companiilor. Totuși, în cazul Asirom cifrele de vânzări ale câtorva brokeri mari arată că apetitul pentru RCA s-a menținut și în al treilea trimestru al anului.

Oferta de nerefuzat: Hotel Barátság Hajdúszoboszló

Încă un semn că piața RCA din România, adică 45% din întreaga piață a asigurărilor, este marcată de o anomalie este acela că al treilea jucător pe acest segment a fost, în primele șase luni din 2020, Allianz Țiriac, societate care nu s-a concentrat niciodată pe clasa de asigurări RCA și care, de altfel, a avansat în clasamanet deși și-a menținut cota de piață. Aceasta s-a întâmplat în condițiile în care Omniasig VIG, singura societate care mai stătea relativ în trena celor doi giganți ai sectorului (City Insurance și Euroins) a scăzut cu aproape 25% în primele șase luni ale anului.

ATP Motors ofera clientilor o gama variata de produse si servicii de calitate

În a doua parte a clasamentului celor nouă companii autorizate să vândă RCA, cotele de piață devin practic nesemnificative, însă se remarcă dinamica a două societăți, în primul semestru al acestui an. Asirom VIG a crescut cu aproape 29%, după doi ani de „curățenie” marcată de scăderea Primelor Brute Subscrise (PBS) , în timp ce Grawe și-a continuat ascensiunea din subsolul clasamentului, cu încă 30% în plus.

Asirom ar „înghiți”o creștere pe RCA,dar strategia firmei nu se schimbă. Grawe crește masiv, însă pleacă de sub nivelul mării

Totuși, creșterile par a fi contextuale, iar reprezentanții celor două firme nu pun RCA în centrul strategiei lor. Asirom VIG, de exemplu, a marcat această creștere mai ales pentru că referința, anul 2019 adică, a adus o recalibrare a tarifelor și, ca efect o scădere a vânzărilor de RCA până la niveluri de subzistență. Cristian Ionescu, CEO-ul firmei, ne-a spus că în 2019 au existat luni cu vânzări de maximum 4 milioane de lei pe RCA, sumă pe care City Insurance, de exemplu, o depășește de multe ori într-o singură zi. Totuși, pentru 2020, Asirom, care își propune o creștere generală de 12% a vânzărilor, ar putea înghiți și o majorare pe RCA.

” RCA reprezintă 25% din portofoliul nostru atât la 6 luni cât și acum. Avem o medie de 12 milioane de lei pe lună. Doar ianuarie a fost mai sus din cauză de sezonalitate…Față de 2019, avem o creștere de 29%. În 2019 am avut mai multe calibrări de tarif și am avut luni în care am vandut 4 milioane de lei, adică foarte putin. Ca și strategie ne dorim să stăm în maximum 30%. Pentru anul acesta înseamnă să fim într-o medie de 12-15 milioane de lei pe lună și acolo suntem.”, a explicat Ionescu.

În cazul Grawe Asigurări, creșterea de aproape 31%, record în primul semestru al lui 2020, se explică prin baza de plecare foarte mică. Grawe a intrat relativ recent pe piața RCA și a avut nevoie de o perioadă lungă doar pentru a se decide dacă apasă serios pe această pedală sau nu. Abia în ultimii doi ani compania austriacă a decis să abordeze semnificativ această linie. Cu toate acestea, însă, lăsând la o parte dimensiunile mici ale companiei și structura de personal care nu i-ar permite să gestioneze portofolii mari de RCA, Grawe vine încă de jos, de la o cotă de piață de sub 2%, motiv pentru care creșterile de două cifre nu reprezintă foarte mult ca vânzări efective. De altfel, într-un interviu pentru XPrimm și RFI în care a vorbit despre strategia Grawe, președintele directoratului, Dragoș Călin, nu a pomenit deloc despre RCA, deși afirmă că vrea să ducă compania la nivelul de „asigurător de retail preferat”.

Citeste continuarea pe economica.net

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.