Evalarea Națională – Startul examenelor pentru elevii claselor a IV-a se dă în 28 mai

evaluareEvaluările care au loc în premieră anul acesta, la sfârșitul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a se vor derula în perioada 28 – 30 mai pentru elevii claselor a IV-a, între 2 și 4 iunie pentru cei din clasa a II-a și în 5 și 6 iunie, pentru elevii de a VI-a.

Reprezentanții Inspectoratului :colar Județean (I:J) Maramureș au precizat faptul că, primii testați vor fi elevii de clasa a IV-a, urmați de cei de a II-a și apoi de cei din clasa a VI-a.

Evaluarea se desfășoară în timpul orelor de curs

În 28 mai va avea loc proba la Limba română, în 29 mai – Matematică și în 30 mai – Limba maternă, la clasa a IV-a. Evaluarea la clasa a II-a începe în 2 iunie, cu proba de Limba română (scris și citit), continuă pe 3 iunie cu Limba maternă (scris și citit) și se încheie pe 4 iunie cu proba de Matematică.

Elevii care termină clasa a VI-a vor fi evaluați la Limbă și comunicare, în 5 iunie, și la matematică și științe ale naturii, în 6 iunie. Timpul alocat pentru fiecare probă diferă de la o clasă la alta, fiind de 25 de minute la clasa a II-a și de o oră la clasele a IV-a și a VI-a. „Evaluările urmăresc să identifice evoluția de ansamblu a elevilor din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, pentru a oferi date substanțiale care vor permite o analiză a sistemului de învățământ preuniversitar (pe segmentele menționate). Evaluarea se desfășoară în timpul orelor de curs, în funcție de programul fiecărei unități de învățământ”, a declarat Pavel Filip, purtător de cuvânt din cadrul I:J Maramureș.

Calificativele obținute de elevi la evaluare nu vor fi trecute în catalog

„Testele se vor da în sălile de clasă în care învață elevii. Nu vor fi camere video, elevii fiind supravegheați la clasa a II-a și la a IV-a de învățătoare și un cadru didactic din instituția de învățământ, iar la a VI-a, de două cadre didactice din unitatea de învățământ. Calificativele obținute de elevi la evaluare nu vor fi trecute în catalog. Rezultatele individuale nu se afișează și nu se comunică public. Acestea vor fi valorificate la nivelul unității de învățământ, prin elaborarea planurilor individualizate de învățare, acolo unde aceasta se impune, precum și pentru informarea părinților/reprezentanților legali ai elevului asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate. Rezultate din unitățile de învățământ eșantionate vor fi utilizate în vederea întocmirii raportului național privind diagnoza sistemului de învățământ la nivel primar”, a mai argumentat Pavel Filip.

Până  la testări, profesorii lucrează cu copiii modelele de subiecte

Subiectele pentru evaluare sunt elaborate de Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE), ținând seama de următoarele cerințe: să fie formulate clar, precis și în strictă concordanță cu programele școlare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu și să aibă un nivel mediu de dificultate. Testele au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaționale (tip IEA – PIRLS, pentru clasa a II-a, tip IEA – TIMSS, pentru clasa a IV-a, tip PISA, pentru clasa a VI-a). Modele de subiecte au fost postate pe site-ul http: //subiecte2014.edu.ro/2014/ în 28 martie. Până la organizarea testărilor, cadrele didactice trebuie să lucreze cu copiii după modelele de subiecte afișate pe site.

Anca-Florina Filip

Loading...
loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.