GAMING: Alien – Isolation

La 7 octombrie 2014, a fost lansat pe piață titlul Alien: Isolation, dezvoltat de britanicii de la Creative Assembly și publicat de Sega. Jocul poate fi rulat pe cinci platforme: Microsoft Windows, PlayStation 3 și 4, Xbox 360 și Xbox One.

Jocul aparține francizei Alien și a fost inspirat din seria de pelicule omonime. Totuși, este bazat mai ales pe filmul Alien din 1979, regizat de Ridley Scott, mai puțin pe cele realizate de James Cameron. Drept urmare, Alien: Isolation pune accentul pe strategiile tip stealth și nu pe acțiune sau shooting. De aceea, noul joc se încadrează în genul horror-supraviețuire, nu în cel de ”action-shooter”. Deși acțiunea are loc în viitor, tehnologia prezentată în joc este asemănătoare cu cea a anilor ’70, tocmai pentru a păstra atmosfera filmului semnat de Scott.

Noutatea principală adusă de titlul din 2014 al celor de la Creative Assembly constă în faptul că jucătorul, ce va intra în pielea inginerului Amanda Ripley, va avea de înfruntat, pe tot parcursul narațiunii, o singură creatură tip Alien, care nu poate fi ucisă. De aici nevoia de a folosi tactici evazive pentru a avansa în joc, o confruntare directă cu antagonistul neavând șanse de izbândă. Există totuși și arme puse la dispoziția gamerului, eficiente însă doar împotriva unora dintre ocupanții navei în interiorul căreia se desfășoară acțiunea, fie ei oameni sau androizi.

 

Inteligența artificială a creaturii Alien a fost de așa natură concepută, încât să vâneze activ jucătorul, care poate fi depistat prin vedere, miros sau sunet. Odată cu înaintarea în joc, Alien este capabil să învețe din ”întâlnirile” precedente cu protagonistul, acesta din urmă fiind nevoit să găsească, în mod constant, noi tehnici de supraviețuire. La rândul său, jucătorul se poate orienta în funcție de sunetele emise de Alien, fiecare cu o altă semnificație. De exemplu, un urlet scurt poate însemna că extraterestrul se pregătește să atace, pe când alte sunete pot însemna că acesta este în apropiere, în căutare sau că a pierdut urma vânatului.

Jucătorul mai are la dispoziție o lanternă și un detector portabil de mișcare, însă acestea îl pot ajuta în aceeași măsură în care îl pot da de gol. Oarecum mai sigure sunt ascunzătorile precum în dulapuri, sub mese ori în alte locuri izolate, la dispoziția jucătorului fiind și opțiunea de a-și ține respirația, pentru a minimiza șansele de a fi depistat. Toate camerele navei unde are loc ”vânătoarea” beneficiază de mai multe intrări și ieșiri, ce pot fi folosite atât de jucător, cât și de inamicul său. Nu în ultimul rând, jucătorul are posibilitatea de a sparge sistemele de protecție informatică și de a se folosi de camerele instalate în interiorul navei, pentru a supraveghea împrejurimile.

 

Alien: Isolation a fost bine primit de critică, versiunea de Windows obținând 85.5% din partea GameRankings și 80/100 din partea Metacritic. Variantele destinate consolelor de ultimă generație au fost notate, în medie, cu scoruri de 80/100. David Houghton, editorialist la GamesRadar, a lăudat grafica și inteligența artificială, suficient de dezvoltată încât să mențină suspansul jocului. La rândul lui, Andy Kelly de la PC Gamer a evidențiat componenta audio a jocului, subliniind că a fost ținut în tensiune pe tot parcursul campaniei, ce a durat în jur de 25 de ore. Nu lipsesc însă nici păreri mai puțin favorabile, jocul fiind, în opinia lui Ryan McCaffrey de la IGN, suficient de repetitiv încât senzațiile horror să se diminueze pe parcursul acțiunii.

 

Primul joc al seriei Alien a apărut în 1982, fiind dedicat exclusiv sistemului Atari 2600. Jocul a debutat pe PC în 1995, cu titlul Alien: A Comic Book Adventure, pentru ca un an mai târziu, episodul Alien Trilogy să fie disponibil și pentru PlayStation. Precedentul joc al francizei a apărut în 2013 și s-a numit ”Aliens: Colonial Marines”.

Loading...
loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.