În cât timp iese alcoolul din organism dacă vrei să te urci iar la volan

Există mai multe apluicaţii care estimează în cât timp nivelul de alcool din sângele tău ajunge la zero și care e ora la care te poți urca din nou la volan.

Valoarea alcoolemiei este dată de cantitatea de alcool pur consumată, în grame, înmulţită cu 0,8 (densitatea alcoolului), totul împărţit la greutatea corporală a celui care a băut.

Tot mai mulți cercetători au încercat să răspundă la această întrebare. Totuși, durata eliminării alcoolului din organism depinde de foarte mulți factori printre care greutatea celui care bea, tipul de băutură consumat, durata timpului în care este consumată băutura și cât de mult se odihnește șoferul după ce s-a delectat cu o anumită cantitate de alcool.

Medicii susțin că în ceea ce privește persoanele care consumă alcool pe stomacul gol, valoarea maximă a alcoolemiei se atinge în 20-30 de minute. Acest lucru se întâmplă deoarece metabolismul este mai rapid şi alcoolul ajunge mai repede în sânge.

Dacă cel care a consumat băuturi alcoolice are o greutate de 70 de kilograme, iată în cât timp va elimina alcoolul din corp:

un litru de vin se elimină între 7 ore şi 9 ore;
o bere de 500 ml se va elimina în aproximativ 2 ore;
o bere de 500 ml se va elimina în aproximativ 2 ore;
100 ml de lichior se elimină în aproximativ 3 ore şi 10 minute;
100 ml palincă se elimină în aproximativ 4 ore şi 10 minute;

Timpul eliminării băuturilor poate să difere în funcție de gradul de alcool pe care îl conține fiecare, calculează aici .

”Tot ce trebuie să faci este să introduci cantitatea de alcool consumată, iar în funcție de gen, greutate și înălțime, aplicația calculează ora la care nivelul de alcool din sângele tău este aproximativ egal cu zero.

In funcție de cât ai băut te poți alege fie cu amendă, fie cu dosar penal. Iar legislația menționează clar aceste aspecte. Astfel, totul se calculează în funcție de nivelul alcoolemiei – la etilotest sau la probe/analize de sânge la spital. Alcoolemia se exprimă în grame de alcool per litru de sânge şi se poate măsura în respiraţie, în probele de sânge, dar și-n urină.

Alcoolemia de 0,10 mg/l înseamnă că o persoană are o parte de alcool pur la 10.000 de părţi de sânge. Până la o anumită limită, alcoolemia este sancționată cu amendă, dar riști să-ți pierzi și permisul. O alcolemie de până la 0,40 mg/ litru alcool pur în aerul expirat se sancţionează cu amendă de la 21 la 50 de puncte şi suspendarea permisului pentru 6 luni.

Ce e peste intră la dosar penal. Așa că şoferii care sunt prinşi cu o îmbibaţie de alcool egală sau peste 0,40 g/l alcool pur în aerul expirat (minimum 0,80 g/l alcool pur în sânge), fapta constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 1 la 5 ani sau cu amendă penală.

Poliția Română are toleranță zero față de consumul de alcool la volan. Așa că bine ar fi să nu te urci niciodată pe scaunul șoferului dacă ai băut ceva înainte. Ține cont și de faptul că unele tipuri de alcool se elimină din corp mai greu decât altele.

Începând cu 1 ianuarie 2020 Noul Cod Rutier mai prevede și numeroase modificari și pentru utilizatorii telefonului mobil la volan, aceasta fiind una dintre cauzele care duce la producerea accidentelor rutiere, aceștia vor primi sancțiuni mult mai mari, iar cei care sunt prinși că vorbesc la telefon în timp ce ce conduc, riscă să rămană fară permisul de conducere, pe o perioadă de 30 zile.

Autoritățile au în vedere și monitorizarea video a probei practice pentu obținerea permisului auto, pentru a nu mai fi cazuri în care sunt favorizate unele persoane. Și vitezomanii vor avea de suferit după ce se va aplica noul Cod Rutier, deoarece acesta are în vedere interzicerea dispozitivelor de detectare a aparatelor radar și prevede majorarea in funcție de cuantumul vitezei, a duratei de suspendare a permisului de conducere dar și a cuantumului amenzii.

Actul normativ ce vizează modificarea ligislației rutiere, Legea 130/2019, stabilește că reducerea perioadei de suspendare a permisului de conducere se poate solicita în mai multe cazuri, asta însemnănd că, mai mulți șoferi, vor putea beneficia de perioade mai scurte de suspendare a dreptului de a conduce o mașină.

Noi amenzi pentru biciclişti

Președintele Klaus Iohannis a promulgat legea Codului Rutier, care prevede amenzi mai mici pentru bicicliștii care nu respectă regulile de circulație. Sancțiunile nu vor mai fi încadrate în clasa a III-a de amenzi (870 – 1.160 lei), ci în clasa a II-a (580 – 725 lei). Amenzile pentru cei care nu își echipează corespunzător bicicletele rămân neschimbate.

La articolul 100 din Codul Rutier, alineatul 1, după punctul 13 a mai fost introdus încă un punct, 14, cu privire la „nerespectarea normelor privind circulația bicicletelor, cu excepția cazurilor prevăzute la art. 101 alin. (1) pct. 8.” Potrivit noilor reglementări, bicicliștii care nu respectă regulile de circulație vor fi sancționați cu amendă contravențională cuprinsă între 580 și 725 de lei (clasa a II-a de amenzi). Până acum, aceștia erau amendați cu 870 – 1.160 de lei (clasa a III-a de amenzi).

A fost modificat, de asemenea, punctul 8 din articolul 101, alineatul 1, care până acum prevedea sancțiuni din clasa a III-a de amenzi pentru „nerespectarea normelor privind circulația bicicletelor și mopedelor.”

În urma modificării, punctul 8 are următorul conținut: „nerespectarea normelor privind dotarea bicicletelor, prevăzută la art. 70 alin. (3) din prezenta ordonanță de urgență coroborat cu art. 14 și 15 din Regulamentul de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, cu modificările și completările ulterioare, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1391/2006, a interdicțiilor prevăzute la art. 74 alin. (1) din prezenta ordonanță de urgență și a art. 52 alin. (1), și art. 161 alin. (1) lit. f), g) și r) din Regulamentul de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, cu modificările și completările ulterioare, precum și a obligațiilor prevăzute la art. 31 lit. a) și art. 60 alin. (3) din prezenta ordonanța de urgență și la art. 136 alin. (1) și art. 138 alin. (1) din Regulamentul de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, cu modificările și completările ulterioare.”

Astfel, amenzile pentru cei care nu își echipează corespunzător bicicletele rămân neschimbate (clasa a III-a, între 870 și 1.160 de lei). Legea a fost promulgată, luni, de președintele Klaus Iohannis.

Parlamentarii USR sunt cei care au inițiat proiectul, în urmă cu doi ani. Aceștia au motivat inițiativa prin faptul că bicicletele trebuie incluse în aceeaşi clasă de sancţiuni cu mopedele, vehiculele cu tracţiune animală sau conducătorii de coloane militare, cortegii, grupuri organizate şi animale.

Codul Rutier a suferit deja numeroase schimbări în ultima perioadă, cel mai recent chiar luna trecută. Cu toate acestea, guvernanţii nu sunt mulţumiţi de rezultate, astfel că se lucrează la noi modificari care să facă mai sigură circulaţia pedrumurile publice. Printre acestea, şi noi reguli pentru obţinerea şi reînnoirea permisului auto.

Începând cu 1 iulie, cei care dau examen pentru obţinerea permisului de conducere trebuie, potrivit ultimelor modificări operate, să aibă cel puţin 10 clase terminate. În trecut, era suficient ca aceştia să fie la vârsta majoratului. De asemenea, pentru reînnoirea permisului de conducere, persoanele mai în vârstă vor fi nevoite să facă mai des controlul medical.

Pe viitor, evaluările medicale şi psihologice pentru toţi conducătorii auto vor fi îmbunătăţite prin actualizarea periodică a baremurilor de evaluare, penyru a elimina posibilitatea obţinerii frauduloase a acestor avize. De asemenea, se are în vedere înăsprirea pedepselor pentru cei care folosesc telefonul la volan, aceasta fiind una dintre cauzele majore de accidente rutiere.

Autorităţile au în vedere şi monitorizarea video a probei practice pentru obţinerea permisului auto, pentru a nu mai fi cazuri în care sunt favorizate unele persoane. Alte modificări au în vedere interzicerea dispozitivelor de detectare a aparatelor radar, dar şi majorarea perioadei de suspendare a permisului auto în funcţie de numărul de kilometri cu care a fost depăşită limita de viteză.

Nu există încă contul unic de plată a amenzilor, promis de un an

Şoferii ar fi trebuit, de la începutul lui 2019, să poată utiliza un cont unic pentru a plăti amenzile rutiere primite. Acest lucru nu a fost posibil, însă, din cauză că acel cont nu a fost operaționalizat. De aceea, am și trimis o solicitare Ministerului de Interne, prin care am cerut clarificarea situației. Instituția ne-a răspuns că nici la această dată acel cont nu este operațional, din cauza lipsei unor norme de punere în aplicare.

Cum spuneam și mai sus, șoferii ar fi trebuit să poată să plătească sancțiunile contravenționale rutiere în contul unic, de la 1 ianuarie 2019. Inițial, am crezut că adoptarea unui ordin prin care să fie stabilită măsura, în sine, ar fi fost de ajuns. Ordinul acela a și fost adoptat la finalul anului 2018 (e vorba de Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 3.893/2018). Era și destul de detaliat și specific, în sensul că se referea, exact, la contul unic (tehnic, vorbim de două conturi, unul pentru cei cu domiciliu în țară, altul pentru cei cu domiciliu în afară).

Problema era că, inclusiv după apariția acelui ordin, aceste conturi nu erau operaționale – nu existau detalii despre codurile IBAN, ele urmând să fie publicate pe site-ul Ministerului Finanțelor. Din lipsa oricăror alte informații, am solicitat clarificări autorităților și am primit, recent, un răspuns din partea Ministerului de Interne. Conform reprezentanților Ministerului, conturile nu sunt operaționale nici măcar la acest moment, din cauză că nu există cadrul legal de aplicare.

În esență, Ministerul de Interne a menționat că „respectivele conturi IBAN aparțin Ministerului Finanțelor Publice, iar în lipsa cadrului legal reprezentat de Normele de aplicare a prevederilor Legii nr. 203/2018 privind măsuri de eficientizare a achitării amenzilor contravenționale, care să reglementeze informațiile minime necesare pentru ca procesul-verbal de contravenție să constituie titlu de creanță electronică, conturile în cauză nu pot deveni operaționale”.

În final, instituția a mai menționat că, la acest moment, procesul de adaptare a legislației, care să permită utilizarea conturilor, este în derulare. Dar nu a mai menționat și când – aproximativ – s-ar putea concretiza aceste lucruri.

De asemenea, Ministerul de Interne a menționat și că Ministerul Finanțelor Publice este cel care încasează aceste sume, dar ele vor ajunge în bugetele locale sau la bugetul de stat.

Amenzile rutiere vor fi plafonate și în 2021

Clasa I de amenzi – 2 sau 3 puncte de amendă – 290-435 lei.
Clasa a II-a de amenzi – 4 sau 5 puncte de amendă – 580-625 lei.
Clasa a III-a de amenzi – de la 6 la 8 puncte de amendă – 870 – 1.160 lei.
Clasa a IV-a de amenzi – de la 9 la 20 puncte de amendă – 1.305 – 2.900 lei.
Clasa a V-a de amenzi – de la 21 la 100 de puncte de amendă – 3.045 – 14.500 lei.
Clasa V de amenzi se aplică doar persoanelor juridice.

Care este valoarea amenzilor pentru cele mai frecvente sancțiuni?

– 2-3 puncte de amendă se iau, printre altele, pentru conducerea unui autovehicul în mod nejustificat cu o viteza cu cel putin 10 km/h sub limita minima obligatorie stabilita pe tronsonul de drum respectiv, nerespectarea obligației de semnalizare a manevrei de schimbare a direcției de mers sau nerespectarea de către pietoni a normelor privind circulația pe drumurile publice;

– 4-5 puncte de amendă se iau pentru nerespectarea semnificației indicatoarelor și marcajelor de obligare, conducerea unui autovehicul care are montate anvelope cu alte dimensiuni sau caracteristici decât cele prevazute în certificatul de înmatriculare sau înregistrare ori sunt uzate peste limita admisa, conducerea unui autovehicul care, în mers sau staționare, poluează fonic sau emana noxe peste limita legal admisa;

– 6-8 puncte de amendă se iau pentru conducerea unui autovehicul cu permis de conducere a cărui valabilitate a expirat, conducerea unui autovehicul de către o persoana care nu a preschimbat permisul de conducere național românesc la schimbarea domiciliului sau reședinței, în termenul prevazut de lege sau repăstrarea distantei laterale suficiente fata de vehiculul care circula din sens opus;

– 9-20 puncte de amendă se iau pentru conducerea pe drumurile publice a unui vehicul fără a avea montata una dintre plăcuțele cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare ori dacă plăcutele cu numărul de înmatriculare ori de înregistrare nu sunt fixate în locurile special destinate, conducerea unui vehicul cu tracțiune animala neînregistrat sau neefectuarea radierii vehiculelor din evidenta, în cazurile și termenele prevazute de lege.

Sursa: rtv.net

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.