Judecătoria Dragomireşti, la un pas de desfiinţare

Judecatoria Dragomiresti (7)Desfiinţarea Judecătoriei Dragomireşti  este inoportună, datorită faptului că judecătoriile mici au fost  înfiinţate  tocmai pentru  a-l apropia pe cetăţeanul român de actul de justiţie. Judecătoria Dragomireşti este cuprinsă în circumscripţia Tribunalului Maramureş, fiind situată pe Valea Izei, lângă drumul judeţean 186 ce leagă municipiul Sighetu-Marmaţiei de oraşul Dragomireşti.

În organigramă sunt trei posturi de judecător, fiind ocupate două, opt posturi de grefier, precum şi un post de muncitor şi unul de aprod, toate fiind ocupate. Acest fapt poate suplini într-o anumită măsură lipsa unui  judecător şi contribuie la echilibrarea activităţii, judecătorii fiind degrevaţi de alte sarcini şi având, astfel, posibilitatea să se concentreze strict asupra actului de judecată.

În cursul anului 2013, ca urmare  a creşterii numărului de dosare înregistrate, s-a realizat o încărcătură de 900 cauze pe judecător. Modificările legislative aduse de noile coduri nu numai că nu au diminuat  numărul de cauze al instanţei, ci, dimpotrivă,  acesta  a crescut.

 

Justiţia este un serviciu public al statului

 

În prezent, distanţa de la cea mai îndepărtată localitate până la sediul Judecătoriei Dragomireşti este cel mult de 25  Km, iar în situaţia desfiinţării acesteia şi a rearondării localităţilor la judecătoriile Vişeu de Sus şi Sighetu Marmaţiei, distanţa ar fi de peste 40 Km. O soluţie propusă spre analiză a fost aceea privind  menţinerea instanţei şi rearondarea  unor  noi localităţi, respectiv a oraşului Borşa şi a comunei Bârsana, extinzându-se  astfel competenţa  în favoarea  Judecătoriei Dragomireşti, aceste localităţi fiind  apropiate, din punct de vedere geografic, de instanţa din Dragomireşti.

Trebuie avut în vedere faptul că justiţia este un serviciu public al statului, costurile  acesteia se suportă de la bugetul de stat la ale cărui venituri contribuie toţi cetăţenii. Decizia  desfiinţării judecătoriei Dragomireşti atrage după sine închiderea Parchetului de pe lângă Judecătorie, care  funcţionează de la data deschiderii acesteia dar şi a altor birouri de specialitate.

Nu în ultimul rând se impune a se reţine  că reducerea cheltuielilor bugetare nu se realizează  prin desfiinţarea instanţei, având în vedere că la acest moment deţine sediu, astfel că nu se plăteşte chirie, că personalul auxiliar  are domiciliul în localitate şi de aceea  se plăteşte transportul doar pentru cei doi judecători, în sumă de  12.000 lei lunar. În caz contrar  s-ar impune  a se  plăti chirie sau după caz, transport, la un număr de 10 persoane, respectiv 8 grefieri, un muncitor şi un aprod, cheltuielile ridicându-se la suma totală de  120.000 lei lunar.

mmjurnal logo articol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.