Cei care beau până la patru ceşti de cafea pe zi pot înregistra un risc ceva mai scăzut de a fi diagnosticaţi cu diabet de tip 2 şi hipertensiune arterială, potrivit unui studiu recent.
Beneficiile cafelei sunt anulate, însă, când consumul depăşeşte doza limită de patru ceşti pe zi.
Oferta de nerefuzat: Hotel Barátság Hajdúszoboszló
Cercetători de la universităţile Navarre din Spania şi Catania din Italia au găsit "o legătură între consumul de cafea şi un risc scăzut de diabet de tip 2" şi au ajuns la concluzia că "pe termen lung, consumul de cafea este asociat cu un risc redus de hipertensiune".
START OFERTE ANTALYA 2020-PLECARE CU AVIONUL DIN BAIA MARE
Studiul sugerează că un consum moderat atât de cafea obişnuită, cât şi de cafea decofeinizată, poate fi asociat şi cu un risc redus de apariţie a sindromului metabolic, dereglare care creşte riscul de diabet zaharat şi boli cardiovasculare.
Sindromul metabolic afectează unul din patru adulţi şi este descris de NHS drept extrem de periculos.
Componentele majore ale sindromului metabolic includ obezitate, hipertensiune, nivel crescut al trigliceridelor, un nivel scăzut de colesterol HDL şi rezistenţă la insulină.
Potrivit studiului, ar putea exista şi o legătură între consumul de cafea şi un risc redus de obezitate, însă rezultatele sunt, potrivit cercetătorilor, "mai puţin clare" în această privinţă.
Sursa: feminis.ro























