Let’s Do It, Romania! își invită colaboratorii să-și împărtățească experiența de voluntar

Let’s Do It Romania, mișcarea ecologistă care a adunat de-a lungul a cinci ani de activitate un milion de voluntari, lansează campania „1 milion de experiențe Let’s Do It”, prin care colaboratorii sunt invitați să-și împărtășească amintirile lor, informează un comunicat al organizației transmis joi AGERPRES.

Amintirile și experiențele pot fi prezentate sub formă video, poză sau text cu hastag-ul #LDIR5ani pe Facebook, Twitter sau Instagram. Site-ul www.letsdoitromania.ro va fi gazda mesajelor de la voluntari. De asemenea, pagina oficială de Facebook a dat startul „Lunii Melancoliei” iar fanii pot rememora zilnic momente din cei cinci ani.

Conform comunicatului, de la participarea la Ziua de Curățenie Națională la implicarea în echipa de organizare, de la susținerea cu experiență relevantă în domenii ca IT, publicitate, HR, finance, gestiunea deșeurilor, media, logistică la resurse financiare dedicate, Let’s Do It, Romania! a adunat peste 8,5 milioane de ore de voluntariat dedicate proiectului. Dintre voluntarii care au participat la Ziua de Curățenie Națională, 550.000 au fost elevi.

La nivel național, peste 2.500 de voluntari au făcut parte din echipa de organizare, fiind implicate toate județele din România. Peste 350 de ONG-uri au devenit partenere în organizare, comunicare, mobilizarea și gestionarea voluntarilor. Peste 4.500.000 de ore de voluntariat au fost oferite de voluntari pentru organizarea Zilei Curățenie Națională, din 2010 și până în prezent, menționează sursa citată.

În cele cinci ediții de proiect (2010, 2011, 2012, 2013, 2014), voluntarii au reușit să strângă peste 2.200.000 de saci de deșeuri, reprezentând 22.500 de tone. Procentul de reciclare a deșeurilor colectate a crescut de la an la an, de la 17% în 2010 la 26% în 2011, 35% în 2012 și 49% în 2013. Inițiativa s-a bucurat de sprijinul autorităților centrale și locale. Ministerul Mediului și Schimbărilor Climatice și Ministerul Educației Naționale au fost parteneri constanți. La nivel local, peste 1.700 de primării au fost implicate în medie în fiecare an, se mai arată în comunicat.

Companii din cele mai variate domenii (retail, bancar, telecomunicații, FMCG) s-au implicat în proiect, oferind resurse financiare sau materiale și participând cu zeci sau chiar sute de voluntari la acțiunile de curățenie. 275.000 de euro au fost atrași în cei 5 ani, precizează reprezentanții organizației.

De asemenea, persoane publice din muzică, sport, teatru sau televiziune au devenit o voce puternică pentru acest proiect în mediul online și în mass-media, prin intermediul testimonialelor, interviurilor și al aparițiilor în spoturile tv și radio.

Let’s Do It, Romania! este un proiect de implicare socială care își propune curățarea deșeurilor din arealele naturale într-o singură zi și face parte din inițiativa globală „Let’s Do It World!”, în care sunt implicate 100 de țări.

Loading...
loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.