Organigramă nouă în Administrația Publică Locală. Primarul Cătălin Cherecheș propune o nouă metodă de lucru mai eficientă, în sprijinul băimărenilor

Modificările aduse organigramei vizează reducerea numărului de posturi de conducere din Primăria Baia Mare. Imediat ce vor fi avizate aceste schimbări, Administrația Publică Locală a Municipiului Baia Mare se va reașeza pe un principiu al mai bunei funcționalități, menite să îmbunătățească activitatea.

Potrivit schimbărilor aduse noii organigrame, urmează să fie desființate: postul de administrator public, de director general al Direcției Generale de Acțiune Civică, de director general al Direcției Generale de Dezvoltare Publică, de director general al Direcției de Administrație Publică, director al Direcției Cheltuieli și al Direcției de Venituri, de director executiv adjunct Ordine Publică și director executiv adjunct Control din cadrul Poliției Locale. De asemenea, structurile noi vor fi comasate astfel: Direcția de Comunicare, Cultură, Tineret și Sport cu Direcția Relația Publice unde va fi un singur director, respectiv un șef de serviciu. Poliția Locală va deveni Serviciu Public cu un director, respectiv doi șefi de serviciu. Direcția de Patrimoniu, Direcția Juridică și Direcția Administrație Publică Locală va deveni o singură direcție cu doi șefi de serviciu în subordine. Mai mult, Direcția de Asistență Socială are trei directori astăzi, dar conform noii organigrame va fi un singur director. Până la finalul acestei săptămâni se va face o evaluare pentru ca structura de îngrijire a copilului, creșe și cea de învățământ să fie comasată și transformată într-o Direcție distinctă de educație și protecție a copilului. Direcția de Achiziții va deveni cel mai probabil un serviciu în cadrul noii Direcții de Administrație Publică Locală care va mai cuprinde și Direcția Juridică și Patrimoniu.

Cătălin Cherecheș, primarul municipiului Baia Mare: „Legat de Structura Arhitectului Șef, va fi o structură pe care o vom așeza în același mod ca și Direcția de Utilități Publice și Poliția Locală, adică sectorizat. Aceste trei compartimente vor funcționa pe cartiere, unde vom avea structuri și birouri distincte inclusiv cu caserie, cu loc de depunere a documentelor cum este în interiorul Primăriei Centrul de Informare pentru Cetățeni. Să avem în fiecare cartier un astfel de punct, unde cetățenii să poată să vină să își depună documentele, să își plătească orice fel de taxă, ca să nu mai fie nevoiți să vină în Centru Vechi sau în altă parte la Primărie ca să facă astfel de lucruri. Vom împărți probabil orașul în cinci sau șase sectoare, în principiu cartierele mari fiind cele acoperite de astfel de structuri. Mă interesează din perspectiva Structurii Arhitectului Șef  să dăm certificate și alte avize doar după ce vedem ceea ce se întâmplă în teren. De nenumărate ori văd că dăm certificate de urbanism pentru construirea de clădiri care deja sunt în fază de construire. Vedem că dăm autorizații pe anumite terenuri unde nu există niciun fel de acces. În Municipiul Baia Mare vreau să punem o regulă. Se construiește doar acolo unde există conectivitate, respectiv drum, apă, canalizare, curent și gaz. În momentul în care există aceste tipuri de utilități, pentru că sunt diverse zone la marginea orașului care sunt, într-un fel, sub presiunea investitorilor, când avem aceste lucruri rezolvate atunci pot să construiască. Altfel, ne trezim cu diverse derapaje. Pe structura Direcției de Utilități Publice mă interesează ca cei care monitorizează curățenia să facă acest lucru mai atent, în cartiere și nu din când în când într-un mod aleatoriu.”

Nouă organigramă urmează să fie funcțională până, cel târziu în 1 decembrie, în funcție de avizul celor de la Agenția Națională a Funcționarilor Publici. Potrivit declarațiilor făcute de primarul Cătălin Cherecheș, bugetul de salarii, cheltuielile cu personalul, în anul 2016  se ridica la suma de 2.500.000 lei, iar astăzi a crescut bugetul la peste 6 milioane de lei.

Cătălin Cherecheș, primarul municipiului Baia Mare: „Eficiența, cu tot respectul față de colegii mei care unii sunt foarte harnici, nu a crescut de trei ori. Nici salariile nu au crescut de trei ori decât în anumite zone, unora dintre cei care le-am desființat postul de acum. Cei care au avut salarii mici au salarii mici, dar cu ceva mai mari, și cei care au avut salarii mari au ajuns la salarii foarte mari. Există în primărie șefi de serviciu sau directori care au 6, 7, 8, 10, 12.000 de lei salar. Ceea ce mi se pare de Guvernul Germaniei deja deși dacă ne uităm în jur vedem tot mai mult că suntem o Românie încă înapoiată din perspectiva multor lucruri.”

2 COMENTARII

  1. La primaria Bucuresti exista o DIRECTIE de comunicare ,sport,turism-la primaria CLUJ exista un BIROU ,iar la primaria Baia mare exista 2 DIRECTII una de comunicare si una de sport ,culte ,turism cred ca e suficient o persoana cu aceste atrrrrributii avand in vedere scaderea populatiei cca 80.000 locuitori,majoritaea varstnici
    Aveti grija sa nu ramaneti fara post tocmai din cauza ORGANIGRAMEI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.