PERLE BACALAUREAT 2015: „Care-i” e cu cratimă ca să nu se confunde cu oraşul Carei

perle bacDaca v-ati imaginat fie si doar pentru o secunda ca poate, macar in acest an, nu vom avea parte de perle la Bacalaureat, ei bine simularea la limba romana va poate lamuri rapid sperantele.Pana si cele mai simple cerinte s-au dovedit a fi problematice pentru unii dintre elevi. De exemplu, pentru „pretentios”, sinonimele gasite au fost „harfist si fitos”.

PERLE BACALAUREAT 2015: Ce au scris elevii la simulare

Profesorii care corecteaza lucrarile de la simularea bacalaureatului la limba romana ar putea scoate un volum cu perlele pe care le-au scris elevii din clasa a XI-a si a XII-a. Ei se intreaba, pe buna dreptate, ce au invatat copiii in 12 ani de scoala si daca mai au timp sa recupereze materia pana la vara, anunţă Pro TV.

„Traducerile operelor au rolul de a ne usura noua cititul. Adica nu ne mai stresam sa cautam pe google translate”, ne lamureste un alt elev.

Cat despre Arghezi, „cine sa-l inteleaga pe omul asta?”, se intreaba un tanar gata sa dea BACul in vara. „Sunt sigur ca viata lui era una trista, n-avea prieteni cu care sa iasa la bere si d-aia a scris poezii atat de triste”, continua el.

„Eminescu sa ma judece daca nu am scris bine la evaluare. Dar din pacate profesorii dau note”, e concluzia trista pentru sine a unui alt aspirant la Sfantul 5.

„Ion era sarac lipit pamantului si pe deasupra prost la afaceri” sau
„Ion nu si-a incercat norocul la loto…sau poate pe vremurile alea nu exista loto 6 din 49″.

Lucrarile elevilor sunt pline de greseli de tot rasul. O tanara crede ca ”Rolul verbelor la perfect simplu e sa ne spuna ca Ioan Slavici era oltean”, in timp ce un coleg de-al sau intelege cratima altfel decat restul:„Care-i” e cu cratima ca sa nu se confunde cu orasul Carei, de unde am si eu o ruda care se scrie cu litera mare.”

Atunci cand i s-a cerut un sinonim pentru cuvantul ”pretentios”, un tanar de clasa a 12 -a a scris ”harfist” si ”ifosar”. A continuat apoi sa vorbeasca, in stilul propriu, despre viziunea lui Arghezi despre lume: ”Arghezi…cine sa-l inteleaga pe omul asta? Sunt sigur ca viata lui era trista pentru ca nu avea prieteni cu care sa iasa la o bere. D-aia a scris poezii triste.”

O alta fata e sincera la subiectul care ii cerea sa scrie despre importanta comunicarii dintre copii si parinti: „Eu si tatal meu nu avem o comunicare prea buna. El imi spune mereu sa nu mai vin dimineata de la club, eu ii spun ca distractia maxima incepe dupa miezul noptii, dar nu ma asculta, asa ca in loc sa comunicam, ne certam”.

Coplesit de problemele personale, un licean a gasit in simulare o modalitate de a-i demonstra iubitei ca ii este fidel: ”Ce vrei de la mine, sufletel? Ca sa ma crezi ca nu te-am inselat scriu acum si la simulare (mesaj pentru Cori)”.

Si la subiectul importanta vizionarii ecranizarilor, dupa operele literare, liceenii s-au intrecut in perle.

”Trebuie sa vezi intai filmul, inainte sa citesti o carte, ca e un fel de rezumat mai usor de citit. Daca nu s-a facut film dupa carte nici n-ar trebui sa se dea la examen”.

”Mama mea a citit „Pasarea spin” dupa ce a vazut filmul la televizor pe vremea lui Ceausescu. Sunt doua carti fara poze decat pe coperta, dar uite ca i-au placut”

In viziunea unul copil, ”sensul conotativ al ploii e ca totul se uda. Ploaia umeda plezneste asfaltul si creeaza bubuluci”.

– „Doua trasaturi ale genului epic: personajele”

– „Doua motive literare: femeia s-a enervat ca barbatul manca incet si barbatul era suparat ca si-a pierdut viata”

sursa+foto:romaniatv.net

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.