România, pe ultimul loc în UE la prezenţa firmelor pe internet.

internetRomânia, ţara din UE cu cel mai performant şi probabil cel mai ieftin internet de mare viteză, este pe ultimul loc în UE la folosirea serviciilor online de către firme, antreprenori şi companii. Mai puţin de jumătate din firmele din România au site pe internet, iar doar unul din patru agenţi economici foloseşte reţelele sociale pentru a-şi promova afacerea.

Doar 45% dintre firmele din România au website, cel mai prost scor din UE, potrivit datelor publicate recent de Eurostat. Numai 23% dintre antreprenorii români folosesc reţelele sociale, singura ţară cu un rezultat mai slab fiind Polonia, unde însă două treimi din firme au, totuşi, website.

Cele două statistici nu arată mai bine nici atunci când sunt suprapuse: doar 19% din firmele din România au şi website, şi cel puţin un cont de social media.

Dacă vorbim despre alte forme de promovare pe internet, antreprenorii din România stau şi mai prost. Doar 4% din afaceri sunt promovate prin bloguri corporate sau microbloguri, 8% prin platforme de conţinut multimedia, respectiv 3% prin soluţii de tip Wiki.

La nivelul UE, 75% din firme au website şi aproape 40% dintre afaceri sunt promovate prin social media. Toate datele sunt reprezentative pentru anul 2015.

Astfel, aproximativ 39% din firmele din UE sunt prezente pe social media (reţele sociale, bloguri, platforme de content-sharing şi wiki), marea majoritate dintre acestea utilizând serviciile online pentru atât pentru a-şi face imagine, cât şi pentru a-şi promova produsele.

Antreprenorii din UE apelează la reţelele sociale pentru a afla părerea clienţilor despre produsele lor sau pentru a răspunde oricăror nemulţumiri sau nelămuriri. Mărimea firmei nu contează, reţelele sociale fiind utilizate practic în egală măsură de companii şi de mici afaceri.

Digitalizarea este tot mai prezentă în economie. Companiile renunţă în număr tot mai mare la site-urile statice şi anoste ale deceniului trecut în favoarea aplicaţiilor web care analizează interesele şi comportamentul utilizatorilor pentru a livra produse sau servicii relevante. Internetul greoi al anilor ’90 este pe cale de dispariţie: astăzi, promovarea online se face prin aplicaţii şi servicii interactive, prin încurajarea utilizatorilor să participe cu comentarii şi conţinut propriu, să discute şi să descopere informaţii fără condiţii, restricţii şi şabloane.

Citeste continuarea pe economica.net

Loading...
loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.