Românii care nu au cont la ANAF riscă amenzi şi popriri. Termenul limită este 1 martie

ANAF a publicat recent pe site-ul instituţiei “ Broşura privind compensarea obligaţiilor fiscale” care aduce clarificări despre ce este şi cum se efectuează compensarea.
Compensarea obligațiilor fiscale este operațiunea prin care se sting creanțele statului sau unităților administrativ-teritoriale ori subdiviziunilor acestora reprezentând impozite, taxe, contribuții și alte sume datorate bugetului general consolidat cu creanțele debitorului reprezentând sume de rambursat, de restituit sau de plată de la buget.Operațiunea de compensare se efectuează de către organul fiscal competent în a cărui administrare se află contribuabilul până la concurența celei mai mici sume, când ambele părți dobândesc reciproc atât calitatea de creditor, cât și pe cea de debitor, cu condiția ca respectivele creanțe să fie administrate de aceeași autoritate publică, inclusiv unitățile subordonate acesteia.

Compensarea se efectuează între obligații datorate aceluiași buget, urmând ca din diferența rămasă să fie compensate obligațiile datorate altor bugete, în mod proporțional.Compensarea la cererea debitorului se soluționează în termen de 45 de zile de la înregistrarea cererii.

Organul fiscal competent comunică debitorului decizia cu privire la efectuarea compensării, la cerere sau din oficiu, în termen de 7 zile de la data efectuării operațiunii.

Broşura privind compensarea obligațiilor fiscale

Românii care nu au cont la ANAF riscă să fie amendați. Termenul limită este 1 martie
De asemenea, ANAF a publicat pe portalul propriu, la rubrica Asistență contribuabili/Servicii oferite contribuabililor, un material informativ privind modalitățile de efectuare a plăților către Fisc.

Broșura „Cum și unde ne putem plăti obligațiile fiscale” listează și explică mijloacele prin care contribuabilii pot achita către ANAF impozitele, taxele, contribuțiile, precum și alte sume datorate bugetului general consolidat, respectiv:
 cu cardul bancar sau numerar, la casieriile Trezoreriei Statului;
 cu cardul bancar, prin intermediul platformelor Spațiu Privat Virtual și Ghișeul.ro;
 prin virament bancar;
 prin ordin de plată multiplu electronic;
 cu mandat poștal, prin intermediul oficiilor poștale.

De asemenea, broșura conține și explicații suplimentare privind „numărul de evidență a plății”: de către cine și cum este utilizat, precum și în ce documente se regăsește sau cum poate fi solicitat.

Începând cu data de 01.03.2022, contribuabilii/plătitorii persoane juridice, asocieri și alte entități fără personalitate juridică, precum și persoane fizice care desfășoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent în una dintre formele prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, sunt obligați să transmită organului fiscal central documente, cereri, înscrisuri sau orice alte documente numai prin intermediul serviciului Spațiul Privat Virtual, potrivit alba24.ro.sursa

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.