Românii care schimbă operatorii de telecomunicații pot primi compensații financiare

În România, procesul de portare a numerelor de telefon mobil sau fix de la un operator la altul poate aduce beneficii financiare semnificative pentru consumatori, conform unei legi reglementate de ANCOM. Ce trebuie să știe românii care au plecat de la Digi RDS RCS, Vodafone sau Orange?

Conform Deciziei nr. 72/2023 a ANCOM, clienții au dreptul la despăgubiri în cazul în care portarea numerelor nu se realizează în termenul prevăzut sau în cazul întreruperii serviciului pe durata procesului de portare.

Despăgubirile pentru fiecare zi de întârziere sunt de 5 lei pentru fiecare număr inclus în abonament sau pentru fiecare cartelă preplătită. Acestea trebuie solicitate de către consumatori în termen de 60 de zile de la data portării, iar furnizorii sunt obligați să răspundă în cel mult 30 de zile de la primirea cererii.

Suma trebuie acordată în termen de maxim 60 de zile de la depunerea cererii și poate fi plătită eșalonat, conform unui acord între furnizor și consumator.

Este esențial ca românii să fie informați despre acest drept și să solicite despăgubirile cuvenite în cazul întâmpinării problemelor în procesul de portare a numerelor lor de telefon.

Astfel, procesul de schimbare a operatorilor de telecomunicații poate aduce beneficii financiare semnificative pentru consumatori, în conformitate cu legislația ANCOM.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.