Se schimbă buletinele! Toți românii sunt vizați! Legea a fost adoptată. Când vor fi emise noile acte

Camera Deputaților, în calitate de for decizional, a adoptat, marți, proiectul de lege ce prevede eliberarea noilor cărţi de identitate electronice cu cip. Noile buletine sunt opționale, astfel încât românii vor avea posibilitatea de solicita și cărți de identitate simple. Legea urmează să fie promulgată de președintele Klaus Iohannis.

Cartea electronică de identitate va înlocui cardul de sănătate și va putea fi folosită la autentificarea în sistemele informatice ale instituțiilor statului și nu numai.

Oferta de nerefuzat: Hotel Barátság Hajdúszoboszló

În premieră, va putea fi emis buletin (simplu sau electronic) şi copiilor sub 14 ani. Astfel, opţional, numai la solicitarea părinţilor sau a reprezentanţilor legali, se poate elibera o carte de identitate simplă sau o carte electronică de identitate, indiferent de vârsta copilului. Până la împlinirea vârstei de 12 ani, cartea electronică de identitate se eliberează fără imaginile impresiunilor papilare.

ATP Motors ofera clientilor o gama variata de produse si servicii de calitate

Valabilitatea noilor cărți de identitate electronice

Conform proiectului de lege, cărțile de identitate vor avea următoarele termene de valabilitate, de la data eliberării:
a) valabilitate de 2 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 0 şi 14 ani;
b) valabilitate de 4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsăîntre 14 şi 18 ani;
c) valabilitate de 10 ani, du pă împlinirea vârstei de 18 ani;
d) cu valabilitate nelimitată, după împlinirea vârstei de 60 de ani, pentru cartea de identitate simplă.

Cartea electronică de identitate permite titularului autentificarea în sisteme informatice ale Ministerului Afacerilor Interne şi în sisteme informatice ale altor instituţii publice sau private, precum şi utilizarea semnăturii electronice, în condiţiile legii.

De asemenea, cetăţenii români cu domiciliul în România aflaţi temporar în străinătate pot depune cerere pentru eliberarea actului de identitate: la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate, în cazul în care, din motive obiective, nu se pot deplasa la serviciul public comunitar de de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu sau reşedinţă, cu excepţia cererii pentru eliberarea unei cărţi de identitate provizorii, precum şi la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor, prin împuternicit, pe bază de procură specială autentificată la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din ţara respectivă.

Ce date vor fi înscrise pe noile buletine electronice

Cartea electronică de identitate conţine date în format tipărit şi în format inscripţionat prin tehnici speciale, date în format electronic, precum şi elemente de particularizare şi de siguranţă. Datele cu caracter personal care se înscriu pe cartea electronică de identitate sunt următoarele:

a) datele din formatul tipărit, cu excepţia semnăturii olografe a titularului;

b) prenumele părinţilor titularului;

c) un certificat pentru semnătură electronică şi, după caz,certificate calificate pentru semnătură electronică, astfel cum acestea suntdefinite în legislaţia din domeniu;

d) datele biometrice ale titularului, constând în imaginea facială şi, după caz, imaginile impresiunilor papilare a două degete.

După personalizarea şi transmiterea cărţii electronice de identitate şi a cărţii de identitate simple la autoritatea competentă să le elibereze, toate datele stocate în bazele de date de producţie se şterg imediat prin procedură automată şi ireversibilă.

Când vor fi emise noile buletine cu cip
Noile cărți de identitate se vor imprima în mod eșalonat în termen de 18 luni de la data emiterii primei cărţi electronice deidentitate sau a primei cărţi de identitate simple. Un regulament al Uniunii Europene obligă autoritățile să schimbe cartea de identitate până în 2 august 2021.

Sursa: antena3.ro

Loading...
loading...

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.