Semnul de circulaţie care bulversează şoferii şi la opt ani de la apariţie

Triunghiul roșu cu bulina neagră este un semn de circulație, care apare în intersecțiile și pe drumurile fără vizibilitate, mai exact în locurile unde s-au produs mai multe accidente rutiere.

Profită acum : Ofertă de nerefuzat

Ofertă de nerefuzat . Cum facem un concediu reușit cu bani puțini!

Oferta de nerefuzat  la President Hotel & Resort**** din Băile Felix

Oferta de nerefuzat: Hotel Barátság Hajdúszoboszló

START OFERTE:Destinatii pentru toate gusturile si bugetele in toate colturile lumii

Profită acum:Early Booking

AGASTIA SERV – Descopera ofertele de nerefuzat FORD

Începând cu anul 2014, pe străzile din România și-a făcut apariția un semn de circulație cu bulină neagră. Ce indică acesta veți afla în rândurile care urmează.

Triunghiul roșu cu bulina neagră este un semn de circulație, care apare în intersecțiile și pe drumurile fără vizibilitate, mai exact în locurile unde s-au produs mai multe accidente rutiere. Astfel de indicatoare au fost montate inițial în București, în 30 de locuri cu intersecţii şi drumuri în care se produceau des accidente. Apoi, numărul lor a cresut, fiind montate în toată țara. De exemplu, triunghiul roșu cu bulina neagră a apărut în curba de pe Dealul Feleacului din Cluj, care a înregistrat 9 decedaţi și 10 răniţi, în doar 10 accidente. De asemenea, se află lângă Podul Ciurel, unde au avut loc numeroase salturi pe şinele de tramvai.

Acest indicator rutier poate fi găsit în toate țările europene, în unele fiind însoțit de panoul pe care scrie ”accident black spot “. Indicatorul rutier cu triunghi roșu și bulină neagră face parte din seria de indicatoare de avertizare. Acesta semnalează o zonă cu risc ridicat de accident. Mai exact, indică un sector de drum cu lungimea de maximum un kilometru, pe care, într-o perioadă de cinci ani consecutivi, s-au înregistrat minimum zece accidente grave de circulație, soldate cu cel puțin zece persoane decedate sau rănite grav.

La întâlnirea acestui indicator este recomandată reducerea vitezei de deplasare, sporirea atenției și evitarea efectuării oricăror manevre riscante. Indicatorul rutier cu triunghi roșu și bulină neagră face parte din seria de indicatoare de avertizare.

Semnificația indicatoarelor de avertizare

Există aproximativ 50 de indicatoare rutiere de avertizare. De regulă, acestea sunt reprezentate de un triunghi roșu, în interiorul căruia se află, pe fundal alb, un semn (de exemplu, o bulină neagră, un animal, o săgeată etc.). Astăzi vom vorbi despre cele mai întâlnite indicatoare rutiere de avertizare.

Un indicator frecvent întâlnit este cel care arată curba la dreapta sau curba la stânga. Primul se montează cu circa cel mult 200 de metri înainte de o curbă la dreapta. Fiind un semn de avertizare, şoferii nu sunt obligaţi să facă ceva anume (decât în cazul în care există un panou adiţional), însă nu au voie să oprească, să staţioneze pe carosabil, dar nici să întoarcă sau să depăşească în lipsa unei vizibilităţi foarte bune. De regulă, dacă în zona curbelor fără vizibilitate, panoul este adiţionat unui marcaj compus din linii continue. Indicatorul ce semnalează curbă la stânga se montează la minim 200 de metri de o curbă la stânga. Datoria şoferilor este aceea de a reduce viteza de deplasare şi de a nu executa manevre de depăşire, de mers înapoi sau de întors, atât timp cât vizibilitatea în respectiva curba nu este prea bună.

Semnul de circulație ce indică drum cu denivelări informează şoferii că în următorii 100-200 de metri vor întâlni porţiuni denivelate de drum, motiv pentru care ei trebuie să circule cu atenţie şi să reducă viteza pentru a nu produce accidente. De asemenea, indicatorul „Denivelare pentru limitarea vitezei” se montează cu scopul de a micşora viteza de deplasare în zonele intens circulate de copii, precum şi pe străzile secundare, în locurile în care se produc frecvent accidente rutiere ca urmare a excesului de viteză.

Indicatorul „Presemnalizare trecere de pietoni” atenţionează şoferii cu privire la existenţa unei treceri de pietoni în următorii 50-150 de metri. Conducătorilor li se recomandă să reducă din timp viteza de deplasare şi să circule cu atenţie sporită.

Indicatoare des întâlnite sunt și „Vânt lateral”, „Circulaţie în ambele sensuri” și „Alte pericole”. „Vânt lateral” indică şoferilor că zona imediat următoare este cunoscută pentru curenţii foarte puternici de aer (vânt), care o străbat. Şoferii trebuie să circule cu viteză redusă şi să fie precauţi la trecerea pe lângă vehicule cu gabarit foarte mare, întrucât exista riscul de formare a fenomenului de absorbţie. Indicatorul ce semnalează „Circulaţie în ambele sensuri” se amplasează la ieşirea de pe străzile cu circulaţie într-un singur sens şi are rolul de a îi atenţiona pe şoferi cu privire la circulaţia în ambele sensuri.

„Alte pericole” se amplasează anterior unei zone în care există riscuri pentru cei care se deplasează într-o maşină, riscuri care nu au un indicator specific. Întâlnirea acestui indicator pe sensul de mers implică o creştere a atenţiei şi o scădere a vitezei de deplasare.

Un nou tip de marcaj rutier va apărea pe marile bulevarde din Bucureşti, iar cei care nu-l vor respecta vor primi amenzi mari. Mai exact, în intersecţii, primii trei metri după semafor vor fi rezervați exclusiv bicicliștilor și trotinetiștilor, potrivit digi24.ro.

Șoferii nu vor putea opri pe acest spațiu și vor ceda prioritate celor două categorii de participanți la trafic. Conducătorii auto se arată nemulțumiți și spun că Primăria Capitalei ar fi trebuit să facă piste speciale bicicliștilor, nu să le dea prioritate pe străzi. De cealaltă parte, bicicliștii par mulțumiți de noul marcaj rutier.

Potrivit Codului Rutier, şoferii care vor opri pe marcajul destinat bicicliștilor și celor cu trotinetă vor putea fi amendați cu 725 de lei și le va fi suspendat permisul pentru 30 de zile.

Amenzi de 725 de lei pentru cei care nu respectă regula

Inițiatorul acestei măsuri spune că proiectul său va aduce beneficii Capitalei. „Încurajarea mobilității și deplasării alternative în București, încurajarea oamenilor să folosească mai mult bicicleta în deplasările din oraș, pentru că foarte multă lume se teme în momentul de față să circule pe marile bulevarde”, spune Nicorel Nicorescu, consilier la Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB).

Trotinetele electrice reglementate în noul Regulament

Potrivit prevederilor OUG 13/2020, trotinetele electrice pot fi conduse doar de cei care au cel puțin 14 ani, iar tinerii care nu au împlinit încă 16 ani trebuie să poarte cască de protecție. Trotinetele electrice vor putea fi folosite doar pe pistele de bicicletă, iar dacă ele nu există, ele vor putea fi folosite doar pe drumurile din orașe, din moment ce Codul rutier stabilește, în prezent, că acestea se pot deplasa „numai pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă pentru circulația vehiculelor este de 50 km/h”.

Așadar, trotinetele nu pot fi folosite pe trotuare, decât atunci când viteza maximă constructivă nu depășește 6 km/h Știm deja, nimeni nu ar cumpăra o astfel de trotinetă electrică. Nerespectarea normelor privind circulația trotinetelor electrice constituie contravenție și se sancționează cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancțiuni, respectiv de la 6 la 8 puncte-amendă. La valoarea actuală a punctului de amendă, acest lucru înseamnă o valoare a amenzilor între 870 și 1.160 de lei.

Cod rutier , noi schimbări

Noua limită de viteză

Avem un nou prag de viteză, pentru care se aplică o perioadă de suspendare a permisului de 120 de zile. Este vorba de depășirea cu peste 70 km/h a limitei legale de viteza. Pe lângă asta, se aplică și cea mai usturătoare amendă, din clasa a IV-a de sancțiuni. Desigur, amenda se reduce cu 50%, dacă este plătită într-un interval de 15 zile, conform prevederilor.

Circulația pe autostradă

Am văzut ce înseamnă comportamentul inadecvat și chiar periculos al unor șoferi care circulă pe autostrăzile din România. Astfel, Codul Rutier 2022 vine cu prevederi noi în privința întoarcerii și mersului pe contrasens, care duce automat la suspendarea permisului pe 120 zile, fără drept de reducere a perioadei de pedeapsă.

Totodată, conducerea fără motiv întemeiat pe banda de urgență va fi acum amendată mai sever (clasa a IV-a de puncte-amendă), respectiv cu o sancțiune nouă: permis suspendat pentru 90 de zile.

Traversarea căilor ferate

S-a majorat și sancțiunea privind traversarea neregulamentară a căilor ferate. Astfel, suspendarea dreptului de a conduce se mărește la 120 de zile, respectiv este prevăzută o amendă din clasa a IV-a de sancțiuni.

Depășirile neregulamentare

O altă schimbare importantă în Codul Rutier 2022 vizează efectuarea depășirilor neregulamentare, care acum sunt sancționate mai aspru. Prin urmare, clasa de sancțiuni a urcat o poziție, la 6-8 puncte de amendă, dar s-a mărit și perioada de permis suspendat, la 60 de zile.

Sursa: rtv.net

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.