SLĂBEȘTE DORMIND! Uite cât de eficientă este această metodă! Ce trebuie să faci?

girl_sleeping_78832200Persoanele care respectă un program de odihnă regulat, băgându-se în pat în majoritatea serilor aproximativ la aceeaşi ora şi trezindu-se dimineaţă tot la aceeaşi ora, au mai puţin ţesut adipos în organism şi sunt mai în formă decât persoanele care au un program de somn neregulat. La această concluzie au ajuns oamenii de ştiinţă de la Universitatea Brigham Young, care au analizat legătură care există între greutatea corporală a unei persoane, câtă grăsime are în organism şi programul de somn.

Cu cât programul de somn este mai haotic cu atât ţesutul adipos din organism este mai mare sau suntem predispuşi să ne îngrăşăm.

Dacă ne trezim şi ne culcăm la ore prestabilite (pe care le şi respectăm!) în fiecare dimineaţă şi seară ne putem reduce cantitatea de grăsime care ne “îmbracă” silueta. La persoanele la care tiparul somnului variază cu aproximativ 90 de minute ţesutul adipos este mai mare decât la cele la care tiparul de somn variază cu 60 de minute sau mai puţin. Iar aceste minute pot fi diferenţa între a ne bagă la somn la ora 23.30 în loc să o facem la 22.30.

Cei care dorm mai puţin de 6,5 ore pe noapte, dar şi cei care dorm peste 8,5 ore pe noapte sunt mai predispuşi să dezvolte ţesutul adipos, în timp ce femeile care dorm între 8 şi 8,5 ore pe noapte au, de regulă, mai puţină grăsime în corp.

Aşadar, contează cât dormim, dar contează la fel de mult şi cum dormim. Somnul calitativ bun, cu adevărat odihnitor, este asociat cu mai puţin ţesut adipos în organism, în timp ce un somn prost este asociat cu depozite mai mari de grăsime.

Loading...
loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.