Șoferii de mașini diesel vor primi o lovitură DURĂ din partea Uniunii Europene

car-diesel-1767762bUniunea Europeana ar putea „ingropa” printr-o reglementare drastică masinile diesel. Pentru anul 2017, în statele UE va fi un nou ciclu de omologare, sub titulatura WLTP – Worldwide Harmonized Light-duty Test Procedures, care va stabili criterii dure pentru firmele auto.

Ciclul de omologare va avea o componenta denumită RDE – real driving emissions, prin care autoritatile competente pot testa nivelul emisiilor de noxe în conditii reale de trafic.

Conform francezilor de la AutoActu, miza este aceasta componenta RDE. Producatorii si Comisia Europeana au stabilit anterior ca RDE sa reprezinte un coeficient de 1,6 din noxele  obligatorii conform normei Euro de poluare.

Potrivit infoalert.ro, Euro 6 stabileste un nivel maxim al emisiilor pentru oxizi de azot. Acesta este de 80 mg/km. Nivelul respectiv trebuie atins in testele de laborator, iar in testele de strada, RDE, urma sa fie marit cu acel coeficient de 1,6, ajungandu-se la emisii reale de oxizi de azot de 128 mg/km.

Scandalul legat de softul folosit de firma Volkswagen i-a determinat pe liderii europeni să nu mai fie de acord cu acel coeficient de 1,6, care a fost solicitat de catre producatori. Ei vor reducerea drastică a acestuia.

Noul coeficient ar urma sa fie de 1,1875. Motoarele diesel Euro 6, care vor deveni obligatorii pentru masinile noi din 2017, ar urma sa emita doar 95 mg/km de oxizi de azot in conditii reale de trafic.

Producatorii auto europeni sustin ca atingerea acestui nivel redus de poluare va fi dificil de realizat. Consideră că va fi o nouă scumpire a masinilor diesel.

Aceeași producatorii afirmă că nu numai autoturismele ar urma să fie afectate, ci și vehiculele utilitare, care în prezent sunt echipate preponderent cu motoare diesel.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.