Teste pe mâncarea din magazine! CE NU ŞTIAI despre alimentele din supermarketuri

Problema alimentelor care ar fi mai proaste în Estul Europei faţă de Vest a fost ridicată, inclusiv de România, încă de acum aproximativ şase ani. Un raport realizat de către Agenţia pentru Agricultură a SUA indică inclusiv faptul că Asociaţia Consumatorilor din Slovacia a făcut atunci teste pe produse din opt state membre, inclusiv ţara noastră.

Aflată acum în faza analizelor de laborator, ancheta din România referitoare la posibilul dublu standard de calitate a produselor alimentare din Estul şi Vestul Europei completează de fapt o alta analiză realizată la iniţiativa Asociaţiei Consumatorilor din Slovacia, în aprilie 2011. Atunci, Asociaţia a pretins că majoritatea corporaţiilor din industria alimentară şi a băuturilor realizează produse de calitate diferită pe care le comercializează în mai multe state UE sub aceleaşi branduri. Mai mult, pentru a-şi proba ipoteza, Asociaţia a efectuat şi teste pe alimente cumpărate din magazine din opt state membre respectiv Germania, Austria, Polonia, Slovacia, Ungaria, România, Bulgaria şi Cehia. Printre produsele analizate se numără  Coca-Cola, cafeaua Tchibo şi ciocolata Milka. „Dintre toate produsele testate, doar Milka a fost de o calitate identică în toate cele opt state membre”, se arată întrun raport realizat de către Agenţia pentru Agricultură a SUA (USDA) care face referire inclusiv la întrebarea formală ridicată de un europarlamentar român care cerea o poziţie pe această temă Comisiei Europene.

„Potrivit unui raport din septembrie 2011 al Comisiei pentru Mediu din cadrul Parlamentului European, un studiu realizat în aprilie 2011 de către Asociaţia Consumatorilor din Slovacia a indicat faptul că majoritatea corporaţiilor din industria alimentară şi a băuturilor realizează produse de calitate diferită pe care le comercializează în mai multe state UE sub aceleaşi branduri”, notează USDA.

Asociaţia Consumatorilor din Slovacia  a fost înfiinţată în 1990 şi reprezintă interesele consumatorilor individuali şi grupurilor de consumatori.

Ce spun asociaţiile de producători 

FoodDrinkEurope, vocea producătorilor europeni, susţin că aceste rezultate ale studiilor trebuie explicate pentru a putea fi complet înţelese. De exemplu, în cazul preparatelor din peşte Iglo, conţinutul de peşte este mai mic în Slovacia decât în Austria, dar cantităţile sunt aceleaşi în Slovacia, Marea Britanie, Olanda şi Portugalia.

„Reţetele noastre reflectă diferenţele culturale dintre state şi regiuni, produsele fiind realizate în acord cupreferinţele consumatorilor. De aceea, ar putea exista variaţii minore în ceea ce priveşte ingredientele”, declara un reprezentant al Nesle.

sursa:economica.net

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.