Vizibilitatea în mediul online nu mai este o simplă opțiune pe care o bifezi doar dacă vrei. Oamenii își petrec timpul liber în online, ajung la produsele ori serviciile preferate făcând o scurtă căutare pe Google, își programează vacanțe accesând platformele de profil și discută cu colegii sau cu cei dragi prin intermediul rețelelor de socializare. Exemplele pot continua la nesfârșit și de reținut este faptul că prezența în online nu mai înseamnă alegere, ci reală necesitate.
Și totuși…cum faci să obții o creștere semnificativă a traficului organic în 2024? Pentru început, trebuie să te adresezi specialiștilor SEOGenius.ro. Doar o agenție specializată în SEO îți poate oferi cele mai bune soluții, adaptate nevoilor tale specifice. Iată 7 exemple de tactici SEO must have în 2024:
Optimizarea pentru căutările vocale
Căutările vocale sunt foarte comode. E un trend ascendent, care, potrivit specialiștilor, va continuă să crească în următoarea perioadă. Astfel, se impun o serie de modificări la nivel de conținut. E important ca site-ul tău să conțină întrebări naturale, concrete, conversaționale și ușor de localizat. Atenție, căutările vocale se realizează, de regulă, de pe dispozitivele mobile. Asigură-te că site-ul tău are un design de tip responsive (user friendly).
Indexarea Mobile-First
Deși nu mai este informația momentului, mulți încă nu știu că versiunile mobile ale paginilor web au prioritate în procesul de crawling și indexare. De aceea se impune o atenție sporită asupra design-ului responsive. În paralel, site-ul trebuie să beneficieze de o viteză de încărcare optimă pentru dispozitivele mobile.
Optimizare pentru imagini și video
Cum oamenii consumă zilnic conținut vizual, motoarele de căutare și-au ajustat algoritmii în așa fel încât să ofere utilizatorilor rezultate relevante atât în format text, cât și vizual (în special video). SEO înseamnă și optimizarea imaginilor și fișierelor video. Adaugă etichete ALT, titluri și descrieri pentru toate aceste fișiere.
Reîmprospătarea conținutului deja existent
Odată urcat textul în site, acesta trebuie urmărit cu regularitate. Reîmprospătarea conținutului este un proces care are în vedere alinierea paginilor web cu intenția utilizatorilor și noile politicii SEO. E important de menționat și faptul că oamenii își schimbă frecvent intențiile de căutare. Trebuie să te adaptezi.
SEO local
Dacă deții o afacere locală, trebui să-ți optimizezi profilul Google My Business. Căutările locale, de genul „near me” sunt foarte populare, deci ai mari șanse să ajungi în atenția potențialilor clienți, cei care se află în apropiere și caută produse ori servicii similare cu cele pe care le ai în ofertă.
Backlink-uri de calitate
E important să aloci timpul necesar pentru a construi backlink-uri de calitate. Cum funcționează? Atunci când un site cu autoritate te menționează într-un articol specific, credibil și valoros, motoarele de căutare vor căpăta încredere în tine, clasându-te mai sus în topul cu rezultate organice.
Promovare în social media
Pentru a te conecta cu publicul țintă, trebuie să fii activ și în social media. Promovează-ți site-ul pe platformele de socializare, vorbește cu utilizatorii, răspunde la întrebări și oferi informații despre produsele sau serviciile din ofertă. Oamenii tind să facă o achiziție atunci când simt mai multă implicare umană.
În final, trebuie să știi că implementarea celor mai bune tactici SEO te va ajuta să-ți îmbunătățeați vizibilitatea online și, în mod special, să crești traficul organic către site-ul tău. Pentru a ajunge la rezultatele mult dorite, este de preferat să colaborezi cu o agenție specializată în SEO. Doar așa ai siguranța că rămâi la curent cu toate schimbările din domeniu, că te aliniezi noilor standarde și că îți ferești site-ul de probleme și complicații costisitoare.