Trei idei de promovare online care îți vor aduce rezultate pe termen lung

Promovarea unei afaceri în mediul online nu este treabă ușoară. Oricât de simplu ar părea să scrii postări pe social media, să filmezi clipuri pentru TikTok sau să pui reclame pe LinkedIn, în realitate, lucrurile se complică după al treilea click. Mediul online este complex, iar comportamentul utilizatorilor, deși are mulți „numitori comuni”, este influențat de o sumedenie de factori – de la platforma pe care se află, la device-ul folosit sau ora din zi. 

Așadar, nevoia unei colaborări cu persoane specializate, agenții de marketing sau învățarea pe cont propriu a tainelor promovării online a fost sesizată de antreprenorii din România. De asemenea, agențiile de marketing online au pus la punct pachete de servicii potrivite pentru diferite obiective de business, dar oferă afacerilor și oportunitatea de a customiza aceste pachete de servicii. Spre exemplu, Limitless.ro oferă atât servicii de promovare SEO, cât și PPC, dar o afacere poate opta doar pentru una dintre ele. 

Cert este faptul că, atât antreprenorii, cât și agențiile de marketing, își doresc să implementeze strategii de promovare care să aducă rezultate pe termen lung. Raportul dintre efort și efect ar trebui să fie cât mai mic pentru a optimiza resursele – atât bugetul, cât și timpul. Ei bine, în lumea marketingului online, există astfel de tehnici care pot fi aplicate, tehnici sau strategii care vor aduce rezultate pe termen lung. 

Cum poate fi promovată o afacere pentru rezultate pe termen lung?

  • Implementarea testimonialelor video

Testimonialele video contribuie la creșterea încrederii, însă trebuie să fie realizate corect pentru a îndeplini acest principal scop. Câștigând încrederea membrilor publicului țintă, aceștia vor fi mai predispuși să apeleze la serviciile sau produsele tale, iar dacă ceea ce oferi este de calitate, îi vei putea fideliza. Astfel, ei se vor întoarce la serviciile sau produsele tale de fiecare dată când au nevoie de acestea. 

Testimonialele video pot fi implementate atât pe site, cât și pe paginile de social media, servind drept o garanție de autenticitate și credibilitate pentru brand. Deși poate fi mai simplu să obții testimoniale scrise de la clienți, cele video reușesc mai bine să creeze o legătură între cei care vor vizualiza aceste clipuri și brand. Ele oferă mai multe informații non-verbale, precum tonalitatea vocii, microexpresiile faciale etc. – fapt care duce la mai multă credibilitate. 

Câștigarea încrederii unor potențiali clienți sau leaduri cu ajutorul testimonialelor video este o strategie de promovare cu impact pe termen lung. Pe lângă faptul că te pot ajuta să te diferențiezi de concurență, pot evidenția preocuparea ta pentru a avea clienți mulțumiți. 

  • Strategia de content marketing

La fel ca testimonialele video, marketingul prin conținut reușește să aducă rezultate mult timp după ce a fost implementat (dacă a fost realizat corect, bineînțeles). Deși marketingul prin conținut poate presupune orice formă de content postată pe diverse platforme, ne vom referi în special la conținutul de pe site, conținutul optimizat SEO. Postarea unor informații relevante în categoriile și subcategoriile din site-ul tău, prezentarea serviciilor oferite sau a produselor puse pe piață, dar și realizarea unei secțiuni de blog unde să fie încărcate articole relevante pentru utilizatori vor aduce numeroase beneficii.

Acestea contribuie la câștigarea încrederii din partea utilizatorilor, cresc timpul petrecut pe site, ajută la obținerea de conversii etc. – totul chiar și mult timp după ce au fost implementate. În funcție de nișa în care activezi, strategia de content marketing pentru afacerea ta poate fi mai simplă sau mai complexă, iar aici te poate ajuta experitza specialiștilor dintr-o agenție de digital marketing. 

Gândește-te așa: cu cât vei posta mai multe articole relevante, în care îți demonstrezi calitatea de specialist în industrie, cu atât vei aduce mai mult trafic de calitate pe site și îți vei putea face mai cunoscută afacerea. Una dintre marile dileme ale multor antreprenori este cum să aducă trafic pe site, trafic care să realizeze conversii – iar răspunsul stă în SEO și content marketing! Cele două, atunci când sunt implementate împreună, nu doar că vor crește vizibilitatea site-ului tău în rezultatele din Google, dar vor contribui la îndeplinirea a numeroase alte obiective de marketing. 

  1. Construirea unei comunități în jurul brandului

Ultima strategie recomandată pentru obținerea unor rezultate pe termen lung este construirea unei comunități puternice în jurul brandului. Efortul se va concentra pe dezvoltarea, dar și menținerea unui grup de clienți loiali, determinându-i pe membrii acestui grup să fie implicați în mod activ în comunitate. Este o strategie care duce atât la o rată de engagement sporită pe rețelele sociale, cât și la creșterea vânzărilor pe termen lung. 

Este important ca primul pas pentru reușita acestei strategii să fie o definire cât mai concretă și obiectivă a publicului țintă. Identificarea nevoilor, intereselor și comportamentului utilizatorilor va fi esențială pentru construirea unei comunități relevante pentru brand, dar și pentru obținerea vânzărilor.

Pentru ca o comunitate să fie activă, trebuie să aibă conținut cu care să poată interacționa – așadar, a fi activ pe rețelele sociale și pe alte platforme este un must. Trebuie să existe o conversație continuă între brand și comunitate, în așa fel încât membrii acesteia să simtă că sunt importanți pentru afacere. 

Dacă ai fost atent pe parcursul acestui articol, cu siguranță ai observat că cele trei idei de promovare ar putea funcționa sinergic, s-ar putea ajuta una pe cealaltă să aibă mai mult succes. Construirea unei comunități puternice ar putea convinge clienții să îți ofere testimoniale video relevante, ceea ce va contribui la obținerea de noi clienți și noi membri în comunitate. Postarea de conținut de calitate pe site le va oferi membrilor comunității postări cu care să poată interacționa, dar și răspunsuri la întrebările pe care le au, contribuind, de asemnea, la obținerea unor noi membri în grupul format în jurul brandului. 

Dezvoltarea unei baze de clienți loiali te va ajuta să ai o susținere pe termen lung. Astfel, chiar dacă vei avea un trimestru mai prost sau vei fi impactat de diverse schimbări din piață, vei avea siguranța unor vânzări constante, realizate de acei clienți loiali. Începe chiar de astăzi implementarea acestor idei de promovare și acordă importanță sporită comunității formate în jurul brandului – aceasta te poate „salva” din numeroase situații neplăcute! 

Sursa foto: Freepik.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.